پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۶
کد خبر: ۸۹۹۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
سومین نشست تخصصی ساماندهی و یکپارچه‌سازی مراکز مشاوره مناطق ۲۲گانه شهر تهران به همت مرکز آموزش و با حضور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
سومین نشست تخصصی ساماندهی و یکپارچه‌سازی مراکز مشاوره مناطق ۲۲گانه برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین همایش تخصصی ساماندهی و یکپارچه‌سازی مراکز مشاوره مناطق ۲۲گانه شهر تهران با حضور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری حجت الاسلام حسن ناصری‌پور، عبدالرضا کردی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ برگزار شد.
 
حجت الاسلام ناصری‌پور در ابتدای جلسه با تاکید بر آغاز فعالیت خانه‌های مشاوره در مناطق، نظارت مستمر و پیگیری امور اجرایی خانه‌های مشاوره را در دستور کار ستاد ساماندهی قرار داد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به افزایش روز افزون آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده، راه‌اندازی این مراکز باعث رفع مشکلات خانواده و استحکام بنیان خانواده‌ها و پیشرفت این امر باعث ارتقای سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
  
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری پس از ارائه توضیحات لازم و ضروری در روند اصولی کار و تسریع در آغاز به کار خانه‌های مشاوره، از دو طرح مهم فرهنگی آموزشی شامل؛ طرح «بعد از مدرسه» که در گام اول با موضوع تربیت مربی تسهیلگر آموزشی در سطح کلان شهر تهران آغاز به کار کرد و «جهاد مهربانی» با رویکرد تقویت و رفع آسیب‌های آموزشی برای کودکان بازمانده از تحصیل سخن گفت.
  
ناصری‌پور در پایان سخنان خود از افتتاح رسمی و آغاز فعالیت ۱۲ خانه مشاوره در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۸، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸، ۲۰ و فرهنگسراهای رسانه و قرآن در روز شنبه ۲۲ آبان ماه خبر داد.
 
در ادامه عبدالرضا کردی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و مشاور رییس سازمان در حوزه خلاقیت بیان کرد؛ مرکز مشاوره سرو که زیر نظر انجمن علمی مطالعات خانواده فعالیت می‌کند موظف است دوره‌های تخصصی برای مشاوران فعال مناطق تحت پوشش برگزار کند.
  
وی افزود: رابطان مراکز مشاوره و ستاد ساماندهی به طور رسمی کار خود را باید از روز افتتاحیه آغاز کرده و گزارش مصور و مفصل خود را برای ستاد ساماندهی ارسال کنند.
 
کردی ستاد طرح ساماندهی مراکز مشاوره شهر تهران را به ۵ پهنه بر اساس موضوعات مشاوره ای آزمون‌های روانی، تشخیص و پیشگیری، اختلالات، خانواده درمانی و دوره‌های تخصصی ویژه مشاوران تقسیم‌بندی کرد که هر یک از پهنه‌ها توسط مشاوران ارشد حوزه‌های فوق با ستاد ساماندهی در تماس هستند و همه امور مشاوره‌ای مناطق را نظارت و ساماندهی می‌کنند.
  
وی در پایان از حضور سازمان فرهنگی هنری در کنگره روانشناسی ایران که در ۱۹ و ۲۰ آبان ماه در سالن حجاب برگزار می‌شود خبر داد و افزود: سازمان فرهنگی هنری با رویکرد خانواده درمانی و با پرداختن به موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی با محوریت خانواده پایدار در جهت استحکام بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه برنامه های سخنرانی در این کنگره خواهد داشت.
  
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مرکز آموزش واقع در خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک ۱۹۵ طبقه پنجم مراجعه کنند و با شماره تلفن ۸۸۹۰۹۵۱۴  تماس بگیرند.
نظر شما