پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۱
کد خبر: ۸۹۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
نشست هم اندیشی مسئولان فرهنگسرا با ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد منطقه ۱۳ در سالن جلسات فرهنگسرای امید برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی مسئولان فرهنگسرای امید با هیئت امنای مساجد منطقه ۱۳ برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مسئولان و مدیران فرهنگسرای امید برای حضور پر قدرت و مؤثر در طرح پیاده‌روی اربعین حرم تا حرم نشست هم اندیشی با ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد منطقه ۱۳ در روز پنج شنبه ساعت ۹ صبح  برگزار کردند.
 
 در ابتدای جلسه مهدی وکیل پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امید، ضمن خوش آمد گویی به اعضاء هیئت امنای مساجد گفت: امیدواریم با همکاری مساجد و پایگاه‌های بسیج، فعالیت‌های فرهنگسرا و خانه‌های فرهنگ منطقه، اتفاقات خوبی رخ دهد چرا که با این کار بهتر عمل خواهیم کرد.  

 وی در ادامه، ظرفیت‌های فرهنگسرا را در اختیار مساجد دانست و گفت: این مسئله را به سایر همکاران نیز انتقال دهید تا این همکاری قوی‌تر و بهتر شود.

وکیل پور زمینه‌های همکاری را تبیین ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس و فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد و اهمیت این جلسه را همفکری و مشارکت از ظرفیت‌های مشترک مساجد و فرهنگسرا برشمرد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در مورد طرح‌های موردنظر فرهنگسرا برای همکاری با مساجد افزود: چندین طرح مد نظر است که اساسی‌ترین آنها طرح جهاد مهربانی است که تبلیغات آن در سطح شهر انجام شده و و از سوی فرهنگسرا، خانه‌های فرهنگ و سرای محلات به طور جدی پیگیری می‌شود.

رئیس فرهنگسرای امید هدف از این نشست را همکاری مساجد در معرفی شبکه‌های افراد خیر در حوزه‌های مادی و معنوی عنوان کرد و گفت: هرگونه کمک نقدی و انجام فعالیت‌های آموزشی به کودکان کار می‌تواند در حل مشکلات تحصیلی و آموزشی آنها تأثیرگذار باشد.

به گفته وکیل‌پور فاز اول این طرح رسیدگی به کودکان کار و بازمانده از تحصیل است که به دلیل فقر مالی یا نداشتن سرپرست و مشکلات دیگر نتوانستند آموزش ببینند که با اجرای این طرح در نظر است، فضایی در فرهنگسرا و خانه‌های فرهنگ جهت آموزش آنها فراهم شود.
 
وی در مورد ظرفیت‌های فرهنگسرا افزود: تعداد ۱۳۰ مربی آموزشی در زمینه‌های مختلف در این فرهنگسرا فعال هستند که پس از اعلام این طرح، بیش از ۴۰ نفر از آنها در بحث آموزش و تعلیم به صورت رایگان اعلام آمادگی کردند.
 
وکیل‌پور در مورد تعداد نفرات متقاضی همیار در این منطقه گفت: طبق آخرین آمار به دست آمده، ۱۰۰۰ نفر در این طرح ثبت نام و اعلام آمادگی کردند که با توجه به مساحت و تعداد جمعیت افراد ساکن در منطقه ۱۳، همکاری و مشارکت بسیار خوبی را شاهد بودیم. میزان همکاری در زمینه حمایت مالی و معنوی و شناسایی افراد مورد نظر نیز بسیار بالا بوده است.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در ادامه با اشاره به یکی دیگر از طرح‌های مهم سازمان تحت عنوان «طرح بعد از مدرسه» اظهار داشت: در این طرح باید فضایی برای کودکان فراهم شود که مانند قبل به شیوه مدارس حوزه علمیه درس‌های مباحثاتی داشته باشند و با توجه به ایرادات سیستم آموزشی تقلیدی ما، آموزش‌ها به صورت عملی به دانش آموزان ارائه شود.

وکیل پور با اشاره به برنامه پیاده‌روی اربعین حرم تا حرم گفت: از سه سال قبل این طرح از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی اجرا می‌شود. قرار است موکب‌هایی در مسیر این پیاده روی، در محدوده منطقه ۱۳ از میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا مستقر شود و اظهار امیدواری کرد مساجد و پایگاه‌های بسیج در این امر با فرهنگسرا مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند.

در پایان این نشست نمایندگان هیئت امنای مساجد منطقه ۱۳ نیز از طرح جهاد مهربانی استقبال و آمادگی خود را جهت همکاری و مشارکت در این طرح اعلام کردند.

شهروندان و خیرین علاقه‌مند به شرکت در این طرح خداپسندانه می‌توانند به نشانی میدان امام حسین (ع)، خیابان شهید منتظری، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگسرای امید مراجعه کنند یا با شماره ۳۳۳۰۲۵۸۹ تماس بگیرند.
نظر شما