سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۹
کد خبر: ۸۹۹۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
برنامه‌های هفته کتاب در منطقه ۵ اعلام شد
برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ به مناسبت بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب؛ تکریم زندگی» اعلام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیژن پورمند، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگسرای فردوس با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی و نقش آن در توسعه فرهنگ عمومی تصریح کرد: این برنامه‌ها از ۲۴ آبان تا یکم آذرماه همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و در راستای برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف جریان سازی فرهنگی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه میان اقشار مختلف جامعه برگزار می‌شود.
 
وی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و منابع منطقه در این برنامه‌ها اضافه کرد: برنامه‌های این هفته در قالب نشست‌های کتابخوانی،‌ آموزش نویسندگی ویژه کودکان و نوجوانان،‌ برپایی ایستگاه‌های کتابخوانی،‌ گپ و گفت صمیمانه با نویسندگان، مطالعه گروهی کتاب،‌ آموزش مراحل تولید کتاب،‌ تورهای گردشگری فرهنگی و... برگزار خواهد شد. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ افزود: از جمله برنامه‌های کتابخوانی در این هفته می‌توان به باغ دانایی، زیر گنبد کبود، نقطه سر خط،‌ پرورش خلاق،‌ با هم بخوانیم و عصرانه با طعم کتاب در فرهنگسرای فردوس،‌ برایم بخوان در خانه فرهنگ باصفا، ایستگاه کتاب بر بالین، عصرانه فرهنگی و کارگاه سلامت مطالعه در کتابخانه شهدای حصارک، در مسیر کتاب در خانه فرهنگ میثاق،‌ عصرانه با طعم کتاب،‌ آی قصه قصه قصه،‌ کتاب‌یاران و شعر و اندیشه در خانه فرهنگ آیه،‌ مسابقه کتابخوانی بوی سیب و کارگاه قلم شاپرک‌ها در مجتمع فرهنگی هنری نور،‌ محفل اهل قلم و روایت ناتمام در فرهنگسرای معرفت اشاره کرد.
 
رییس فرهنگسرای فردوس در پایان ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های هفته کتاب بتواند گامی مناسب در راستای آشنایی جوانان و نوجوانان با مسائل مختلف عرصه مطالعه برداشته و به ترویج استفاده بهینه از منابع غنی فرهنگی و استفاده از کتابخانه‌های غرب تهران منجر شود.
 
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
 

نظر شما