شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۳
کد خبر: ۸۹۹۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
«ماه روی نیزه» عنوان نمایشی است که به مناسبت اربعین حسینی از سوی کانون نمایش حورا در مجموعه مختارسلیمانی روی صحنه می‌رود.
«ماه روی نیزه» به مناسبت اربعین اجرا می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایش در رابطه با وقایع کربلا و اتفاقات پیرامون آن است و طی سه روز در روز چهارشنبه ۲۶ آبان از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در سالن مختار سلیمانی روی صحنه می‌رود.


قصه نمایش با شفا گرفتن کودکی با توسل به حضرت عباس (ع) آغاز می شود و سپس به سرزمین نینوا و اتفاقات پیرامون حادثه کربلا می‌پردازد. شهادت کودک خردسال امام حسین (ع) حضرت علی اصغر (ع)، به میدان رفتن حضرت علی اکبر (ع)، به اسارت گرفته شدن زنان اهل حرم و شهادت نازدانه امام حسین (ع) حضرت رقیه (س) از جمله قسمت‌های این نمایش است.


لیلا صالحی نویسنده و کارگردان و زهرا گرایی، حبیبه بابایی، هانیه جعفر زاده، ریحانه افخمی، فاطمه گرایی، نازنین نوروزی، هانیه حسابدار، فرشته عجم، مبینا نادری، مریم موسوی، زهرا یعقوبی و معصومه مهدیان بازیگران این نمایش هستند.


فرهنگسرای خاتم (ص)، بسیج ناحیه مسلم بن عقیل و شهرداری منطقه ۱۸ در این برنامه مشارکت دارند.

مجموعه شهید مختار سلیمانی به نشانی یافت‌آباد، بلوار الغدیر، میدان جانبازان، جنب خانه فرهنگ امام علی (ع) در تاریخ یاد شده میزبان علاقه‌مندان به تماشای این نمایش است.

نظر شما