پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۱
کد خبر: ۹۰۰۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
شهردار تهران به مناسبت آغاز سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی «خمسه» پیامی را منتشر کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، به مناسبت آغاز سومین سوگواره «خمسه» پیامی منتشر کرد. متن این پیام به این شرح است:   
 
«حسین (ع) آفریدگار کتاب «عقیده و جهاد» و محمد معشوق عاشقان فداکاری و آزادگی است، خونش تفسیر ناب اسلام، قیامش درس مردانگی، کربلایش دانشگاه عرفان و ایمان و شهادتش درس‌آموز همگان است، از این رو اسلام مدیون «عاشورا» و عاشورا مدیون «اربعین» است و از این چشم‌انداز است که  اقامه عزای آن حضرت عزیز، حرکتی آگاهانه و بیدارگرانه در جهت آرمان «دوست داشتن دوستان خدا» و «دشمن داشتن دشمنان خدا» است.

کربلا قطعه‌ای از بهشت است که بر خاک نازل شده؛ سرزمینی است که در خاکش، ۷۲ ستاره خونین، خفته‌اند تا وجدان انسان و انسانیت برای همیشه تاریخ بیدار باشد و بیش از هر زمان دیگری جهان و جهانیان نیازمند تمسک به فرهنگ حسینی هستند و در راستای این مهم یکی از ارزنده‌ترین شیوه‌ها و تدابیر مهیا ساختن حضور و نقش‌آفرینی هنرمندان متعهد به منظور آفرینش و عرضه آثار وزین و فاخر دینی مانند تعزیه‌خوانی و شبیه گردانی است؛ آثاری که فطرت انسان‌ها را به سمت صلاح و فلاح فرا بخواند.

امیدوارم هنرمندان متعهد حاضر در «سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی خمسه» صحنه‌های زیبا، نورانی و به‌یادماندنی حادثه عاشورا را بازتاب دهند تا بصیرت و معرفت همه ما افزایش یافته و موجبات افزون‌تر شدن محبت سیدالشهدا (علیه‌السّلام) در دل‌ها فراهم شود.
 
امید است جهد و تلاش خالصانه مسئولان و هنرمندان دست‌اندرکار این رویداد مهم هنری و آیینی، در پیشگاه حضرت احدیت مقبول و مأجور باشد و همه عاشورایی بمانیم. ان‌شاالله.»

سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین‌های مذهبی «خمسه» به دبیری علی‌اصغر خسروی آبان و آذرماه در تهران برگزار می‌شود.
 

نظر شما