شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۶
کد خبر: ۹۰۰۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ تشریح کرد
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رییس فرهنگسرای خاوران برنامه‌های این فرهنگسرا به مناسبت هفته کتاب را اعلام کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی، رییس فرهنگسرای خاوران با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این فرهنگسرا به مناسبت هفته کتاب عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری مسابقات مختلف کتاب و کتابخوانی، هدیه کتاب، فروشگاه کتاب، همایش هفته کتاب، صحافی کتاب، برپایی نمایشگاه مطالعه مفید، عضویت و ثبت نام رایگان در کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۵، توزیع محصولات فرهنگی و بروشور معرفی کتابخانه اشاره کرد.

دوستعلی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی با ایام صفر و اربعین حسینی متقارن شده است، رویکرد بیشتر برنامه‌ها عاشورایی خواهد بود.

وی افزود: هفته کتاب یک برنامه ترویجی و تشویقی است که در آن تلاش می‌کنیم افراد را به کتابخوانی تشویق کنیم. البته به دنبال آن نیستیم که افرادی را که تا به امروز کتابی نخوانده‌اند، به سمت کتابخوانی بکشانیم؛ زیرا کتاب و کتابخوانی یک کار بنیادین است و تزریقی و کپسولی نیست.

دوستعلی ادامه داد: نمایشگاه نیز از فردا در ساختمان مرکزی مجموعه با حضور دستگاه فرهنگی کار خود را آغاز می‌کند که این نمایشگاه با برگزاری جلسات نقد و بررسی و رونمایی کتاب همراه خواهد بود.

رییس فرهنگسرای خاوران با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه مسئولان به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تصریح کرد: در این هفته عضویت در کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه به صورت رایگان انجام خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در ویژه برنامه‌های هفته کتاب از ساعت ۱۵ تا ۱۸ به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.
 

نظر شما