پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۵
کد خبر: ۹۰۰۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
مجلس نقالی سهراب کُشی دومین مجلس از سلسله مجالس نقالی است که توسط گروه هنری هزار داستان روزهای ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه با هدف حمایت از بیماران موسسه خیریه سرای احسان در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.
مجلس نقالی سهراب کُشی در فرهنگسرای ابن سینابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در مجلس سهراب‌کُشی، داستان کامل رستم و سهراب توسط شاهنامه خوان، دو تن نقال مرد، یک تن نقال بانو، یک تن هنرمند خردسال اجرا می‌شود.

در این مجلس نقالی، رسول نجفیان که از پیشکسوتان شاهنامه خوان است کلام استاد فردوسی را همان‌گونه که خود حکیم آراسته است، با لحنی زیبا آراسته با صدای دلنشین سه تار، به سمع و نظر باشندگان در مجلس می‌رساند.

هنرنمایی ایرج یادگاری، سرپرست گروه موسیقی، که از میراث‌داران موسیقی مقامی کرمانشاه است همراه با داود یادگاری نوازنده چیره دست تنبور و آرین صدقی نوازنده کم نظیر سازهای کوبه‌ای، چنان لطافتی به مجلس نقل داده است که جزو جدایی ناپذیر مجلس سهراب کُشی شده است.

شیرین امامی، حسین ظاهری و شاهو صالحی نقالان شیرین گفتاری که با بهره از طومارهای نقالیِ نقالان جاوید نام پیشین ایفای نقش می‌کنند، جزو نقالان با سابقه در عرصه نقالی هستند.

هنرمند خردسال اما بزرگ اندیشه‌ای که قسمت‌های از داستان را واگویه می‌کند، لیان قادری از کودکان پر استعداد است.

ضرب زورخانه، نماد پهلوانی و یادآور رزم بین پهلوانان است و صدای زنگ نواخته نمی‌شود مگر اینکه نام یکی از پهلوانان نامی بر زبان مرشد یا نقال جاری شود. صداى ضرب زورخانه اهمیت فراوانی در داستانهای رزمی و عیاری دارد.

در مجلس سهراب کُشی محمد جواد خرمی، مرشد زورخانه و نوازنده چیره دست ضرب زورخانه ما را همراهی می‌کند.

تهیه کننده گروه هزار داستان، حسین ظاهری؛ طراح و کارگردان مجلس سهراب کُشی شاهو صالحی است.

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه می‌توانند روزهای ۲۵ تا ۲۸ آبان‌ماه ساعت ۱۵:۲۰ به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس فاز ۱، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.
نظر شما