چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۷
کد خبر: ۹۰۰۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
برنامه‌های هفته کتاب در منطقه ۱۸ اعلام شد
رییس فرهنگسرای خاتم و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ از اجرای بسته ویژه برنامه‌های هفته کتاب در قالب ۱۴ عنوان در مراکز این منطقه خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر بختیاری، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ به تشریح ویژه برنامه‌های این منطقه به مناسبت هفته کتاب پرداخت و گفت: همه علاقه‌مندان به کتابخوانی می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های منطقه شامل کتابخانه‌های استاد حکیمی، قائم (عج)،۱۵ خرداد، فجر، بوستان نرگس و شهدای محله بهداشت از امکان ثبت نام رایگان بهره‌مند شوند.

وی تجلیل از کتابداران، زنگ کتابخوانی و یک روز خوب در کتابخانه شامل بازدید مدارس از کتابخانه‌ها، ایستگاه کتاب، آموزش مهارت‌های مطالعه، یک کتاب یک نویسنده شامل نقد و بررسی کتاب، کارگاه قصه گوی‌های کوچولو برای کودکان، نمایشگاه کتاب، هبه کتاب شامل اهدای کتاب، مسابقات کتابخوانی و ادبستان حماسه ویژه نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس را برنامه‌هایی ذکر کرد که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برگزار می‌شود.
 
رییس فرهنگسرای خاتم اضافه کرد: در قالب برنامه‌های زنگ کتابخوانی و یک روز خوب دانش آموزان از کتابخانه‌های قائم (عج)، فجر و استاد حکیمی بازدید می‌کنند. همچنین برنامه یک کتاب، یک نویسنده به تحلیل و بررسی کتاب نذر شعر که مجموعه اشعار درباره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است می‌پردازد.

بختیاری درباره نمایشگاه کتاب منطقه گفت: این نمایشگاه با مشارکت انتشارات قدیانی، الگو، آوند دانش، صدرا، ابوعطا و تا هوپا تا دوم آذر در کتابخانه قائم (عج) میزبان علاقه‌مندان است. آموزش مهارت‌های مطالعه به مناسبت هفته کتاب به همت کانون ادبی باران در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می‌شود و «هبه کتاب» با هدف ارسال کتاب به مناطق محروم کشور اجرا خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ با بیان اینکه مسابقات کتابخوانی هفته کتاب متناسب با ایام محرم و صفر طراحی شده است، اظهار داشت: مسابقه کتابخوانی پیام‌های عاشورا، مسابقه کتابخوانی از حسین (ع) چه خبر داریم و بی‌واسطه با کاروان حسین (ع) و مسابقه کتابخوانی زیباترین شکیب درباره حضرت زینب (س) در هفته کتاب برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی تا دوم آذر در کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره  ۶۶۲۰۷۰۶۸  تماس بگیرند.

نظر شما