جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۳
کد خبر: ۹۰۰۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کانون شعر و ادب فرهنگسرای امام (ره) برگزار می‌کند
سلسله نشست‌های ادبی با عنوان «مولوی‌شناسی» با موضوع اهل نار و اهل جنت، هم دکان در مثنوی معنوی دوشنبه یکم آذر در فرهنگسرای امام (ره) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای امام (ره) نشست ادبی مولوی‌شناسی را با موضوع اهل نار و اهل جنت، هم دکان در مثنوی معنوی روز دوشنبه یکم آذر ماه ساعت ۱۰ برگزار می‌کند. در این سلسله نشست‌ها از داستان‌های مثنوی مولانا خوانده می‌شود و نکات اخلاقی و معرفتی تشریح می‌شود. روخوانی، تحلیل، تفسیر اشعار مولانا و تحلیل کرامت انسانی در اشعار مولانا بخش‌های دیگر این برنامه است.

در این نشست که با حضور محمد کیهانی برگزار می‌شود، به تشریح این مسئله پرداخته می‌شود که اهل نار و اهل خلد در این جهان هم خانه‌اند، اما در حقیقت میان آنها از نظر روحی و معنوی فاصله‌ای است که هرگز به یکدیگر نمی‌آمیزند و این فاصله مانند کوه قاف عظیم است. زر و خاک در معدن با هم هستند، اما ارزش آنها با هم آن قدر فرق دارد که گویی صدها بیابان و منزلگاه فاصله دارند. دُرّ و شَبَه (سنگ زینتی سیاه و کم‌بها) با هم در یک گردن بند به کار می‌روند، اما ارزش آنها یکی نیست. خلاصه مولانا وجود انسان‌ها را به دریایی تشبیه می‌کند که یک نیمه آن شیرین و نیمه دیگرش تلخ است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند به فرهنگسرای امام (ره) واقع در نیاوران، خیابان شهید باهنر، بعد از خیابان جماران، خیابان امیرسلیمانی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۲۶۱۰۰۷۸۰ تماس بگیرند.
 

نظر شما