شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۰
کد خبر: ۹۰۰۸۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی برگزار شد
راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران با عنوان «جاماندگان» صبح امروز ۳۰ آبان ماه در مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور پرشور شهروندان برگزار شد. این مراسم از ساعت 7 صبح روز اربعین در میدان امام حسین (ع) با قرائت قرآن و زیارت اربعین آغاز شد و با استقبال گسترده عزاداران با اقامه نماز ظهر و عصر در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) پایان یافت.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره اهمیت این راهپیمایی سراسری تصریح کرد: امسال سومین سالی است که راهپیمایی اربعین از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با این شکوه و عظمت برگزار می‌شود. با اینکه امروز هوا سرد است و بارش باران هم شروع شده، صبح به این زودی مردم با این شور آمده‌اند. این نشان می‌دهد ظرفیت اربعین بسیار بالاست.

وی افزود: البته راهپیمایی اصلی در شهر کربلاست و این راهپیمایی به تعبیر شهید همدانی برای کسانی است که جا مانده‌اند و توفیق پیدا نکرده‌اند و برای ابراز ارادت به حضرت سیدالشهدا در تهران از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) که ثواب زیارت سیدالشهدا در کربلا را دارد، راهپیمایی می‌کنند. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به همراهی دستگاه‌های مختلف عنوان کرد: در این مسیر همه دارند همکاری می‌کنند، شهرداری‌های مناطق، هیئت رزمندگان، هیئت‌ها و همه مردم در این راه یاری می‌رسانند و مراسم بسیار باشکوه است. امیدواریم هر سال به شکوه و عظمت این راهپیمایی افزوده شود و از همه مردم و دست اندرکاران که برای مراسم زحمت کشیدند سپاسگزارم. 

مطالب مرتبط
نظر شما