سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۴
کد خبر: ۹۰۱۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
آیین بزرگداشت مرتضی ممیز در خانه هنرمندان برگزار شد
همزمان با سالروز درگذشت مرتضی ممیز، طراح و گرافیست مشهور ایرانی، آیین یازدهمین بزرگداشت این هنرمند در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم یازدهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز، طراح و گرافیست مشهور روز جمعه پنجم آذر ماه در سالن استاد فریدون ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار شد. در این مراسم محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان، استفان ری، کاردار سفارت سوئیس در ایران، احمد عربانی، کاریکاتوریست و جمعی از هنرمندان حاضر بودند.

صلاحی: ممیز جلوتر از زمان خودش بود
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه ممیز بیشترین تعداد نشان‌واره‌های سازمان‌ها و ادارات را طراحی کرده است، گفت: اینکه با گذشت ۱۱ سال از درگذشت این هنرمند، چنین جمعیتی در مراسم بزرگداشت حاضر می‌شوند، نشان از برجسته بودن ایشان است. 

وی ادامه داد: طراحی نشان‌واره شهرداری تهران، شهرداری اصفهان و بسیاری از سازمان‌های دیگر از آثار مهم ایشان بوده است و این هنرمند بسیار جلوتر از زمان خودش بود و شاگردان زیادی را تربیت کرده است.  
 
صلاحی افزود: سالگرد درگذشت مرتضی ممیز و همه هنرمندانی که برای سرزمینمان زحمت کشیدند را تسلیت می‌گویم و برایشان طلب آمرزش دارم. از آقای رجبی معمار هم تشکر می‌کنم که از وقتی مدیریت خانه هنرمندان را به عهده گرفتند، پویایی در این نهاد فرهنگی قابل مشاهده است. 

مجید رجبی معمار نیز با یادآوری اهمیت مرتضی ممیز در هنر ایران گفت: ذکر خیر این هنرمند بعد از ۱۱ سال همچنان باقی است و در خانه هنرمندان نمایشگاهی از آثار او داریم که هنرمندان را به شوق آورده است. 

وی اضافه کرد: خانه هنرمندان را بر اساس خرد جمعی اداره می‌کنیم و برای نمونه در مورد تئاتر شورای راهبردی تئاتر تشکیل داده‌ایم. در زمینه تجسمی نیز مشکلاتی مانند انتخاب آثار و زمان برگزاری نمایشگاه داشتیم که شورای راهبردی هنرهای تجسمی در این زمینه کمک می‌کند. 

استفان ری، کاردار سفارت سوئیس در ایران از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به اهمیت ممیز گفت: حضور ملک ایمبدن، گرافیست سوئیسی در ایران نشان‌دهنده رابطه خوب طراحان ایرانی و سوئیسی است. تهران جایگاه بسیار ویژه‌ای بین طراحان گرافیک دارد و اگر خودم طراح بودم قطعاً به تهران سفر می‌کردم، چرا که به اندازه کافی اتفاقات جالب در این شهر می‌افتد که بتوان از آن ایده گرفت. 

وی افزود: به شدت مشتاقم تا امشب از آثار ممیز در گالری‌های خانه هنرمندان دیدن کنم. 

مرتضی ممیز، طراح گرافیک، تصویرگر و ملقب به پدر گرافیک معاصر ایران است و موسسه فرهنگی هنری ممیز هر سال در سالروز درگذشت او مراسمی برگزار می‌کند.  
مطالب مرتبط
نظر شما