سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۴
کد خبر: ۹۰۱۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
باهدف حمایت از بیماران «پروانه‌ای» در فرهنگسرای بهمن؛
نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط «بندرهایی» عصر روز جمعه پنجم آذرماه با نمایش آثار پنج هنرمند جوان در نگارخانه فرهنگسرای بهمن گشایش یافت.
نمایشگاه گروهی نقاشی‌خط «بندرهایی» برپا شد///
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نمایشگاه آثار هنرمندانی از جمله عاطفه مهوری، مژده آفتاب، فاطمه عیسی اوغلویی، الهام عسکری و شهرزاد رجبی با موضوعات متنوع به نمایش در می‌آید.

۳۰ اثر هنری این نمایشگاه با هدف کمک به بیماران EB یا بیماری پروانه‌ای همزمان با نمایشگاه آثار گروهی هنرمندان تجسمی شهرستان دماوند در این فرهنگسرا به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

«اپیدرمولیز بولوسا» با نام اختصاری «EB»  یک بیماری ارثی در بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول می‌کند. این بیماری به دلیل نازک شدن پوست و آسیب پذیری آن به بال‌های پروانه تشبیه می‌شود و در ایران با نام بیماری «پروانه‌ای» شناخته شده است. شیوع این بیماری به صورت ارثی و یک در ۵۰ هزار نفر است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا پانزدهم همین ماه می‌توانند به نگارخانه فرهنگسرای بهمن به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۳۱۲۱۸۰ تماس بگیرند.
نظر شما