سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۷
کد خبر: ۹۰۱۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
بازدید رییس سازمان فرهنگی هنری از دانشگاه جامع علمی کاربردی
محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه معاونان و مدیران کل سازمان از دانشگاه علمی کاربردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بازدید و با کارکنان آن دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دیدار و هم‌اندیشی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مدیر و کارکنان دانشگاه جامعه علمی کاربردی سازمان فرهنگی هنری با حضور دکتر سید مهدی میر صادقی رییس این مرکز و معاونان و مدیران کل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
  
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری، در این دیدار با اشاره با ارتباط هر چه بیشتر معاونان با دانشگاه گفت: امیدوارم در آینده نزدیک به یک رابطه منطقی میان معاونان و مدیران کل سازمان با دانشگاه علمی کاربردی سازمان برسیم و اگر تاکنون ارتباطی هم وجود داشته این اتفاق باید عمیق‌تر و جدی‌تر دنبال شود. 
 
وی با اشاره به طرح درس‌های ارائه شده در این دانشگاه گفت: باید میان درس‌های ارائه شده در دانشگاه‌های فرعی وابسته به یک سازمان اصلی ارتباط منطقی وجود داشته باشد. این اتفاق با توجه به نام سازمان ما می‌تواند ابعاد متفاوتی به خود بگیرد. با توجه به رسالت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران حتی اگر بیش از بیست رشته هم مطرح کنیم، کم است.
 
بازدید رییس سازمان فرهنگی هنری از دانشگاه علمی کاربردی سازمان

صلاحی تأکید کرد: این دانشگاه باید دانشگاه علمی کاربردی فرهنگی و هنری شود. باید بنشینیم و رشته‌هایی با این پس‌زمینه را برای مخاطب خود ارائه کنیم.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: مهم‌ترین نکته در انجام به نحو احسن هر کاری «آموزش» است. بدون آموزش هیچ کارشناس، مدیر و برنامه خوبی انجام نمی‌شود، مگر اینکه وابسته به تجربه فردی باشد که فوق علم است. اما همین تجربه که منحصر به یک نفر است با رفتن او از آن منطقه رخت برمی‌بندد.
 
وی افزود: معاونان آفرینش و اجرای ما یکی از مهم‌ترین افرادی هستند که باید آموزش ببینند. آفرینش یعنی خلاقیت و اگر تا چند سال پیش تصور می‌شد که خلاقیت یک خاصیت فردی است و قابل آموزش نیست، امروز محققان به این نتیجه رسیده‌اند که آموزش خلاقیت، بهترین و مهم‌ترین آموزش‌هاست.
 
صلاحی تأکید کرد: متأسفانه چالشی که این روزها با آن روبه‌رو هستیم این است که کارهایمان یک‌نواخت شده و به همین دلیل خلاقیت در آن کم است. این موضوع را تنها و تنها با آموزش می‌توان درست کرد.
 
وی با اشاره به اساسنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یادآور شد: بر اساس اساسنامه سازمان که به تصویب مقام معظم رهبری نیز رسیده است ما برای طرح درس‌هایمان باید سنجشی داشته باشیم و تراز ما باید تراز انقلاب اسلامی باشد. وظیفه ما انجام فعالیت در حوزه فرهنگ و هنری انقلاب اسلامی است.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ما حتی کلاس‌های موسیقی سازمان را به شکل ویژه‌ای دنبال کردیم چرا که در آینده موسیقی‌دان متعهد پرورش بدهیم. موسیقی‌دانی که هدف ما را گم نکند و نوایی هم‌تراز با نظام مقدس جمهوری اسلامی بسازد و بنوازد. این اتفاق به هیچ‌وجه ترویج موسیقی نیست. ترویج را ما از جایی آغاز کردیم که کلاس‌های قرآن تمامی مراکز زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری رایگان شد. 

صلاحی اضافه کرد: دانشگاه علمی کاربردی سازمان نباید خود را به مقاطع فوق‌دیپلم و کارشناسی محدود کند، ما باید کارشناسی ارشد و دکتری را هم اضافه کنیم. باید آینده‌نگر باشیم و بنا را به گونه‌ای بگذاریم که همین دانشجویان ما به نیروی کار متعهد سازمان تبدیل شوند.

وی افزود: مدیران سازمان نیز باید ارتباطی منطقی میان خودشان و این مرکز تعریف کنند و حتی برای طرح درس‌های خودشان تدریس کنند. بیشترین رابطه را نیز باید مرکز آموزش با دانشگاه داشته باشد چون با وجود تمام تفاوت‌هایشان جنس کارشان واحد است. 

رییس سازمان در پایان سخنان خود به برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی در مرکز علمی کاربردی سازمان اشاره کرد و گفت: این مرکز می‌تواند با برگزاری انواع کارگاه‌های آموزشی مفید، هم کارکنان سازمان و هم دانشجویان خود را به دانش بیشتری مسلح کند. البته لازم است برای این امر مدرک آموزشی مورد تأیید هم ارائه کند.

این بازدید که هفته گذشته در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد با نشست هم‌اندیشی کارکنان این نهاد آموزشی با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پایان یافت.
مطالب مرتبط
نظر شما