پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۷
کد خبر: ۹۰۲۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
همزمان با دهه آخر ماه صفر برگزار می شود؛
مراسم سوگواره امین رحمت همزمان با دهه آخر ماه صفر با حضور کودکان مهد و پیش دبستان، خانه فرهنگ امام علی(ع) روز یکشنبه ۷ آذر از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ در خانه فرهنگ امام علی(ع) برگزار شد.

سوگواره امین رحمت در خانه فرهنگ امام علی(ع)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه امین رحمت به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در جمع کودکان مهد و پیش دبستان و مربیان خانه فرهنگ  برگزار و نوگلان حسینی در قالب دسته عزاداری و نوحه خوانی عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان دادند .

 در این مراسم معنوی مداح غلام علی عربی  با مداحی و قرائت اشعار حزن آلود شرکت کنندگان را به فیض رساندند.

قصه گویی زهرا علیمرادی از مربیان خانه فرهنگ با موضوع  سوگ رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ،سخنرانی حجت الاسلام حمید حیدری همراه با سفره احسان و پذیرایی از دیگر  بخش های این برنامه بود.

حجت الاسلام حیدری کارشناس و پژوهشگر دینی طی سخنانی ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و دهه آخر صفر  اظهار داشت: کسانی می توانند در طول زندگی مؤفق باشند که تاریخ را خوب بدانند و ایشان به همه توصیه کردند که در زندگی با استفاده از حقایق زنده تاریخ و الگوهای پیامبر اسلام ، مسیرحقیقت را پیدا کنند.

حجت الاسلام حمید حیدری در خصوص داستان امر به معروف و نهی از منکر امام حسن مجتبی و امام حسین (ع) گفت: روزی در دوران طفولیت این دو بزرگواران هنگام وضو گرفتن دیدند شخصی وضوی صحیح نمی گیرد لذا به جهت اینکه هم امر به معروف و نهی از منکر انجام شده باشد. 

طوری که این شخص ناراحت نشود پیشنهاد دادند این شخص ایراد وضوی آن بزرگواران را بگیرد وقتی این بزرگواران وضو گرفتند این شخص متوجه شد آن کسی که وضویش ایراد دارد خودش می باشد و از این عزیزان به خاطر این حرکت صحیح تشکر فراوان کردند.

نظر شما