جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۱
کد خبر: ۹۰۲۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
آیین تجلیل از هنرمند فرهیخته آهنگساز، ترانه سرا، شاعر و خواننده «استاد بابک رادمنش» با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری دوشنبه ۱۵ آذر ماه ۹۵ ساعت ۱۷ در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.
تجلیل از «بابک رادمنش» با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری در فرهنگسرای شفقبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ تجلیل از «بابک رادمنش» به سخنرانی استاد رادمنش و چهره‌های فرهنگی و هنری اختصاص دارد. همچنین اجرای موسیقی و پخش کلیپ از فعالیت‌های استاد رادمنش از بخش‌های در نظر گرفته شده در این برنامه است. 

بابک رادمنش در شهرتبریز به دنیا آمد و در رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به تحصیل پرداخته است. وی موسیقی دان (اصیل و پاپ)، آهنگساز، ترانه سرا، شاعر، معلم موسیقی و خواننده به مدت بیش از سی و پنج سال بوده است و به عنوان مدرس سازهای تار، سه تار، سنتور، بربط (عود)، کمانچه، تنبک و همچنین در سازهای بین المللی ویلن و پیانو به فعالیت پرداخته است.

«رادمنش» ساز ویلن را در سنین کودکی زیر نظر استاد ابوالحسن صبا در سنین نوجوانی از وجود هنرمند برجسته استاد علی تجویدی و در ساز کمانچه نیز از استاد علی اصغر بهاری بهره برده است.

بابک رادمنش سرودهایی در رابطه با سوادآموزی و بیش از ۴۵ سرود در رابطه با جنگ تحمیلی، مانند سرود «خلبانان» دارد. سرود «ایران اُلا به اشدان باشا سنگر» با صدای بابک رادمنش به زبان آذری از سرودهای معروفی بود که در اوایل انقلاب از رادیو و تلویزیون پخش شد.

همچنین می‌توان به سرودهای «حسین که بود» با صدای شاپور رحیمی، سرود «سلاح را برگیریم» با صدای محمدعلی قدمی که در گوشه راک دستگاه ماهور می‌باشد اشاره کرد.

سرود «اوخو بلبل» (بخوان بلبل) به زبان آذری، با صدای یعقوب ظروفچی، سرود «قلم بردار» با صدای بابک رادمنش، سرود «اُطلب العلم» یا «ز گهواره تا گور دانش بجوی» با صدای گلریز، سرود «هامّی بئر اُلسون» (همه یکی باشند) به زبان آذری با صدای رشید وطن دوست، سرود «در عشق زنده باید» شعری از مولوی با صدای بابک رادمنش، سرود «بگشای لب» شعری از مولوی با صدای شاپور رحیمی، سرود، شیطان، با صدای اسفندیار قره باغی نیز بخشی از فعالیت‌های این هنرمند است.

کتاب‌های مجمـوعه شعر «مهتاب عشق»، «قصر آرزوها» و «نکته‌ها» اثر استاد رادمنش تاکنون در ایران به چاپ رسیده و کتاب «فصل پرواز» نیز که ۳۶۰ شعر، شامل غزلیات، مثنویات، رباعیات، و دوبیتی‌دارد، هم اکنون زیر چاپ است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی یوسف آباد، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگیرند.
نظر شما