پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۴
کد خبر: ۹۰۲۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
بررسی و تحلیل آثار نمایشگاه «ارتفاعات فراموشی» با حضور کامبیز صبری و کیوان عسگری در نگارخانه لاله برگزار می‌شود.
بررسی و تحلیل آثار نمایشگاه «ارتفاعات فراموشی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست بررسی و تحلیل آثار نمایشگاه تجربه‌های دیداری «ارتفاعات فراموشی» در نگارخانه لاله برگزار می‌شود. 
 
در این نشست که با حضور کامبیز صبری (هنرمند مجسمه ساز و مدرس هنر)  و کیوان عسگری (هنرمند تجسمی و مدرس هنر) برگزار می‌شود، ضمن گفت‌وگو پیرامون فرآینـد ِ شکل‌گیری اثـر هنـری، آثار ۱ هنرمند جوان این نمایشگاه نیز مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
 
این نشست، بعدازظهر روز یکشنبه ۱۴ آذر از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ برگزار خواهد شد و شرکت برای علاقه‌مندان آزاد است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

اثــر هنــری، واقعه‌ای اســت کــه از واقعیــت می‌گریزد. ایــن میــل مبهم به خلق کــردن، در مراحــل ظهــور و عبــور از لایه‌های ذخیــره شــده و فرامــوش شــده ذهن می‌گذرد، ضمیر پنهــان را در نوردیده، به حباب محافظش تلنگر زده، از آن می‌رهد و حقیقــت را آشــکار می‌سازد. نتیجــه و فرآینــد ِشــکل گیری اثــر هنــری از پیــش تعییــن شــده نبــوده و از جنبه‌های نهفتــه و بــه فراموشــی ســپرده شــده؛ ادراک حســی، احساســی و رفتــاری، در طــول دوره‌های زندگــی و تجربه هــای زیســتی هــر انســانی (به طــور کاملاً منحصربه‌فرد) ریشــه و مایــه می‌گیرد و در نهایــت آنچــه در حــوزه  خلاقیــت  و در حیطــه هنرهــای تجســمی و در طــول تاریــخ شــاهد آن بــوده و هســتیم؛ همانــا قــدم گذاشــتن در مســیر شــناخت و درک ماهیــت وجــودی، بــا اســتفاده از عالی‌ترین نــوع ابــزار خودشناســی یعنــی، هنــر می‌باشد؛ کــه ایــن، مهم‌ترین دســت آورد زندگــی هــر انســان بــوده و خواهــد بــود، یعنــی: جســتجو در جهت کشف ماهیــت، موجودیــت و فردیــت انســانی.

در این نمایشگاه آثاری از مرضیه بقایی، هیدا اسحاقی، بصیرا بلبلی، نیلوفر دادرس، آوا زاغی، سپیده کاظمی، سوده کریمی، معصومه مقیمی، افسانه عقیلی و سمانه سمیره به نمایش درآمده است که تا ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت.

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله قرار دارد و شماره تلفن:۸۸۹۶۰۴۹۲ برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام شده است.
نظر شما