جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۱
کد خبر: ۹۰۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
باحضور رضا رضایی پایور و هوشنگ فراهانی ؛
چهارمین نشست تخصصی آموزشی «آیین آواز» سه شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۷ باحضور هنرمندان موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
چهارمین نشست «آیین آواز» در ارسباران برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نشست هوشنگ فراهانی آهنگساز، نوازنده، پژوهشگر و علی شیرازی خواننده و آواز پژوه به بررسی«آسیب شناسی آواز ایرانی» می‌پردازند.

اجرای موسیقی رضا رضایی پایور (خواننده و مدرس باسابقه آواز) با همراهی مسعود نجفی (نوازنده سنتور) و سیاوش عبدی (تمبک نواز) در مایه ابوعطا و اجرای تصنیفی از ساخته‌های مسعود نجفی بخش دیگر این نشست است. 

رضا رضایی پایور خواننده آواز در سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد. وی تمبک را نزد استاد محمد اسماعیلی نوازنده نامدار تمبک و آواز را نزد شاپور رحیمی ردیف دان و مدرس آواز فراگرفت. آلبوم مشترک او با عنوان «حال آشفته» با زنده یاد ایرج بسطامی نیز به بازار موسیقی عرضه شده است.

هوشنگ فراهانی نوازنده تار، سه تار، موزیسین و پژوهشگر سال ۱۳۴۶ در فراهان به دنیا آمد. کتاب‌های «برگزیده آثار غلامحسین بیگجه خانی»،  «تک‌درخت آوا نگاری ۱۱۰ ترانه از سروده‌ها «اسماعیل نواب صفا»، شب چراغ با مجموعه ۲۰ قطعه و تمرین برای تار و سه تار، «نارنج و ترنج» افسانه‌های فراهان برخی از تألیفات وی به شمار می‌رود.

نشست ماهانه آیین آواز با هدف طرح مباحث تخصصی و تئوریک در بخش فنی و آموزشی و همچنین معرفی چهره‌های گمنام «آواز ایرانی» و تجلیل از پیشکسوتان هنر آواز به همت فرهنگسرای ارسباران برگزارمی شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با تلفن -۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما