جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۰
کد خبر: ۹۰۲۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
همزمان با هفته کتاب، بیش از سه هزار نفر به عضویت رایگان کتابخانه‌های منطقه ۸ شهرداری تهران در آمدند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت هفته کتاب بیش از سه هزار نفر به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های منطقه ۸ شامل کتابخانه گلستان، دکتر شهیدی، سلام، فرزانگان، گلبرگ، شهربانو، فرزانگان و شقایق در آمدند.

«هدیه کتاب» یکی دیگر از برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۸ بود که شهروندان این منطقه صدها جلد کتاب را به کتابخانه‌ها هدیه کردند تا در تجهیز کتابخانه منطقه و محل خود نقشی ایفا کرده باشند.

علاوه بر عضویت رایگان و هدیه کتاب که در همه کتابخانه‌های منطقه ۸ اجرا شد، هر مرکزی برنامه‌های ویژه خود را اجرا کرد، از جمله برنامه «ترنم قلم» که در آن کتابخانه گلستان میزبان بهنام ناصح، نویسنده رمان «پروانه‌ای روی شانه» بود. «یک روز خوب با کتاب» نیز به همت کتابخانه گلستان اجرا شد و کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان مورد علاقه خود چون اسدالله شعبانی، عزت‌الله الوندی، مجید راستی، حسن احمدی و نوید سید علی اکبر دیدار و گفت‌وگو کردند.

کتابخانه گلستان در هفته کتاب به برگزاری یکی دیگر از سلسله نشست‌های «بشنو از نی» که به شرح و تفسیر مثنوی مولوی اختصاص دارد و همچنین «مطالعه مؤثر» که به آموزش شیوه‌های درست مطالعه توجه می‌کند، پرداخت.
 
«روز فرهنگ» که با هدف شناسایی و معرفی تلاشگران عرصه فرهنگ و تقدیر از آنان برگزار شد؛ «کودکانه با کتاب» که با همکاری مدارس و مراکز پیش‌دبستانی به اجرا درآمد و برگزاری نمایشگاه کتاب با همکاری ناشران با عنوان «گلستان اندیشه» از جمله برنامه‌هایی بود که به همت کتابخانه گلستان به اجرا درآمد.

کتابخانه دکتر شهیدی هم علاوه بر هدیه کتاب و عضویت رایگان، برنامه «یک روز به یاد ماندنی با کتاب» را به اجرا درآورد. در این برنامه دانش آموزان با دکتر سید جعفر شهیدی آشنا شدند و از اتاق موزه او و بخش‌های مختلف کتابخانه چون مخزن، مرجع، امانات و کودک و نوجوان بازدید کردند.

«عصرانه فرهنگی» همزمان با هفته کتاب و با حضور تهمینه حدادی، نویسنده کودک و نوجوان در کتابخانه دکتر شهیدی اجرا شد.

کتابخانه سلام هم در برنامه «دیدار با یار مهربان» که با مشارکت انجمن کودکان و نوجوانان برگزار شد، میزبان رفیع افتخار، نویسنده «فوتبالیست‌ها» و «از ورای یک خاطره» و همچنین تهمینه حدادی، نویسنده «دشت قرمز قرمز» و «شهرهای بدون نردبان» بود.

«اتاق نویسندگی» به کارشناسی معصومه خوانساری از دیگر برنامه‌های اجرا شده در کتابخانه دکتر شهیدی بود که در آن علاقه‌مندان با اصول داستان‌نویسی آشنا شدند. «عصرانه کتاب» هم با حضور مژگان زارع، نویسنده «خواب‌های طلایی» و «فصل دل سپردن» در این کتابخانه اجرا شد.
 
بازدید پیش‌دبستانی سرای محله دردشت از کتابخانه گلبرگ و آشنایی بچه‌ها با استفاده درست از کاغذ و حفظ محیط زیست، برگزاری کارگاه کتاب و کتابخوانی، عضویت رایگان و هدیه کتاب از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در این کتابخانه بود.

مراجعه به مدرسه دخترانه شهید محراب، برگزاری مسابقه اطلاعات عمومی و کتاب‌شناسی، دعوت از مهدکودک‌ها برای بازدید از کتابخانه شهربانو، همچنین هدیه کتاب و عضویت رایگان از دیگر برنامه‌های این کتابخانه بود.

«یار مهربانی» برنامه‌ای بود که همزمان با هفته کتاب در کتابخانه فرزانگان اجرا شد. در این برنامه فرهاد حسن‌زاده، نویسنده رمان «هستی» و «این وبلاگ واگذار می‌شود» حضور داشت.

همچنین برنامه «یک کتاب یک نویسنده» هم با حضور لاله جعفری، نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد و «بازدید نوگلان» از کتابخانه فرزانگان هم از دیگر برنامه‌ها بود.

عضویت رایگان، هدیه کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و همچنین برگزاری برنامه «یک کتاب یک نویسنده» با حضور محمد میرکیانی، نویسنده مجموعه «قصه ما مثل شد» که سال‌ها مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو بود هم از برنامه‌هایی بود که در هفته کتاب و به همت کتابخانه شقایق اجرا شد.
 

نظر شما