جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۲
کد خبر: ۹۰۲۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
در بیست و ششمین نشست ادبی در قلمرو داستان؛
کتاب «آقای پالومار» اثر ایتالو کالوینو نویسنده ایتالیایی سه‌شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۶ با حضور نویسندگان و اهالی قلم در فرهنگسرای ارسباران نقد می‌شود.
«آقای پالومار» اثر ایتالو کالوینو نقد می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «آقای پالومار» در بیست و ششمین نشست ادبی «در قلمرو داستان» بررسی می‌شود، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که شخص اول و قهرمان آنها مردی به نام آقای پالومار با خصوصیات اخلاقی متفاوت و شاخص است. این کتاب مشتمل بر سه فصل تعطیلات آقای پالومار، آقای پالومار در شهر و سکوت‌های آقای پالومار است. 

نگارنده در فصل‌های کتاب، توصیفی موشکافانه از عناصر طبیعت، عناصر انسان شناسی، فرهنگی، زبان معناشناسی، نهادها و حالت تحقیقی –  فلسفی با متنی تشریحی را به نمایش می‌گذارد.

کالوینو ۱۵ اکتبر سال ۱۹۲۳ در کشور کوبا به دنیا آمد. وی تحصیل‌کرده رشته ادبیات از دانشگاه تورین است. این نویسنده رمان و داستان کوتاه ایتالیایی سبک ادبی خاص خود را داشت که می‌توان آن را سورئال یا پست‌مدرن توصیف کرد. 

سه‌گانه «نیاکان ما» (شامل شوالیه ناموجود، ویکنت شقه شده و بارون درخت‌نشین) و مجموعه داستان‌های کوتاه شهرهای نامرئی و شش یادداشت برای هزاره بعدی از تحسین‌شده‌ترین آثار او هستند. او را یکی از مهم‌ترین نویسندگان ایتالیایی قرن بیستم می‌دانند.

سلسله نشست‌های ادبی «در قلمرو داستان» با هدف آشنایی و شناخت ادبیات ملل و نویسندگان مشهور جهان در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز سه‌شنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۶ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

نظر شما