شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۳
کد خبر: ۹۰۲۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
به مناسبت روز جهانی معلولان، نشست صمیمانه رییس و معاون مالی و اداری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با کارکنان توان‌یاب‌ فعال در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲کانه پایتخت یکشنبه ۱۴ آذر برگزار شد.
نشست صمیمانه رییس سازمان فرهنگی هنری با کارکنان توان‌یاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت «روز جهانی معلولان» نشست صمیمانه‌ای با حضور محمود صلاحی رییس، محمد خیاطیان معاون مالی و اداری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و کارکنان معلول مشغول فعالیت در مراکز فرهنگی هنری برگزار شد.
  
در این نشست حاضران توان‌یاب شرایط کاری خود را برای مسئولان تشریح کردند و انتقادات و پیشنهادهایی را برای ایجاد شرایط و درنهایت خدمات‌رسانی بهتر از سوی آنها به دیگر توان‌یاب‌ها بیان کردند.
   
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با تشکر از حضور همکاران توان‌یاب در ابتدا ماه ربیع الاول را که به ماه ولادت نام گذاری شده است تبریک گفت و در ادامه افزود: سنت خوبی است که روزی به نام  یک قشر خاصی نام گذاری شود تا به بهانه آن روز سعادت دیدار با عزیزان همکار فراهم شود.

صلاحی بیان کرد: واقعیت حیات دنیوی با چند نکته همراه است که به طور حتم اتفاق می افتد آن هم مرگ و زندگی است. باقی اتفاق هایی که برایمان می افتد امتحان الهی است. انسان باید تصمیم بگیرد زندگی اش را چگونه بگذراند. شاکر باشد یا ناشکری کند؟ صبور باشد یا مدام بی تابی و شکایت کند و...

رییس سازمان فرهنگی هنری خطاب به همکاران توان یاب گفت: شما مصداق صبر هستید. نعمت صبر همراه خود آرامش دارد و بعد صبوری اجر فراوانی نصیب او می‌شود.
  
وی افزود: خدا عادل است. اگر نعمتی را در این دنیا از کسی دریغ کند در دنیای باقی برای او جبران خواهد کرد.

محمود صلاحی در پایان سخنانش بیان کرد: هیچ کدام از شما از یک همکار به ظاهر سالم کم‌تر نیستید. برای کار خود زحمت می‌کشید و من به عنوان یک مسئول باید قدردان زحمات شما باشم. نباید فراموش کرد که مسئولان علاوه بر وظایف قانونی خود وظایف انسانی هم دارند که اگر به این وظیفه خود توجه داشته باشند وضعیت بهتری شکل می‌گیرد اما مشکل اصلی همان توجهی است که نداریم.
   
در این نشست رفع مشکلات کاری توان‌یاب‌ها در دستورکار قرار گرفت و این نشست صمیمانه با اهدای یادگاری و عکس دست جمعی پایان یافت.

محمد خیاطیان معاون مالی و اداری سازمان فرهنگی هنری نیز در این نشست بیان کرد: این عزیزان در دنیای امروز به عنوان نیروی کم توان شناخته شده‌اند ولی در جای دیگر به مراتب توانایی مضاعف دارند. همچنین نباید فراموش کرد که «خدا اگر ز حکمت ببندد دری/ ز رحمت گشاید در دیگری» 
 
وی در ادامه خطاب به رییس سازمان فرهنگی هنری و همکاران گفت: در حال حاضر ۲۷ نیروی فعال توان یاب داریم که بعضی از این همکاران فرزندانی دارند که آنها هم کم توانی‌های جسمی و حرکتی دارند. با احتساب همکاران و فرزندان انها و با تقسیم بندی سازمان بهزیستی یک نفر در دسته خفیف، ۱۱ نفر متوسط، ۱۷ نفر شدید و ۱۰ نفر درجه خیلی شدید قرار دارند.
  
محمد خیاطیان در پایان گفت: اگر تا به امروز در قبال این عزیزان کوتاهی داشته‌ایم امید است تا بتوانیم درصدد رفع مشکلات همکاران بر بیاییم.
مطالب مرتبط
نظر شما