جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۹
کد خبر: ۹۰۳۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
در ادامه نمایش منتخب آثار جشنواره عمار، نقد و نمایش داده می‌شود
مستند «روزگار اکبر» ساخته قدرت باقری در ادامه نمایش منتخب آثار جشنواره عمار در فرهنگسرای انقلاب اسلامی اکران و نقد می‌شود.
روزگار اکبر در فرهنگسرای انقلاب اسلامیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در مستند «روزگار اکبر» که امروز شنبه ۲۰ آذر برگزار می‌شود، مستند «روزگار اکبر» نمایش و نقد و بررسی می‌شود. این اثر به زندگی اکبر محمدزاده می‌پردازد که با وجود نابینایی، نداشتن یک کلیه و مبارزه با سرطان، مشکلات روستای خود را حل و فصل می‌کند.

قدرت باقری، کارگردان «روزگار اکبر» درباره این اثر گفت: این مستند که هنوز در جشنواره هفتم عمار به نمایش در نیامده به سفارش صدا و سیمای ایلام تولید شده و برش‌هایی از زندگی شخصی به نام اکبر محمدزاده است. ما در این مستند نشان داده‌ایم علیرغم اینکه او نابینا است ولی کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و توانایی‌های بالقوه‌ای دارد یعنی این توانایی‌ها تنها مختص اوست و می‌توان حاج اکبر را با این شاخصه‌ها شناخت.

وی افزود: «روزگار اکبر» نشان می‌دهد که حاج اکبر زندگی خود را صرف خدمت رسانی به مردم کرده و با اینکه نابینا است، یک کلیه خود را هم از دست داده است و سرطان خوش خیم هم دارد اما با این وجود برای امرار معاش خانواده خود کار سخت کشاورزی و برنج کاری را انجام می‌دهد و در کنار آن به مردم خدمت رسانی می‌کند. در واقع او شعارهای سال و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می‌کند و برخلاف بسیاری که فقط شعار می‌دهند به این موضوعات عمل می‌کند.

شنبه ۲۰ آذر ساعت ۱۶ می‌توانید مستند خوش ساخت و دیده نشده روزگار اکبر را در سالن سپیده فرهنگسرای انقلاب اسلامی تماشا کنید و به نقد و نظر آن بپردازید.

 فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است. برای اطلاع از برنامه‌های فرهنگسرای انقلاب اسلامی می‌توانید  با شماره ۵۵۴۰۸۶۵۷ تماس بگیرید. 
نظر شما