جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۸
کد خبر: ۹۰۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
نگارخانه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر در هفته پایانی پاییز هستند.
برنامه‌های نگارخانه‌های منطقه ۵ برای پایان پاییزبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گالری ۱ و ۲ نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس، نگارخانه معرفت و نگارخانه آفرینش مجتمع فرهنگی هنری نور میزبان نمایشگاه‌های نقاشی «پرهون»، «درخشش رنگ‌ها»، نقاشیخط و خوشنویسی «ای ایران» و صنایع دستی و هنرهای سنتی هستند.
 
فردوس میزبان هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی پرهون
 
نمایشگاه گروهی نقاشی جمعی از هنرجویان آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی پرهون شنبه ۲۰ آذرماه در گالری یک نگارخانه پردیسان گشایش می‌یابد و تا ۳۰ آذرماه ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای هنردوستان است.
 
در این نمایشگاه آثاری از هدیه علیرضایی، پریسا شمشیری، نسرین پورملک، روشنک صرافان، مریم نعیمی، امیررضا آران‌چی، شهین منزوی، شهربانو فریدونی، سارا به لک، سهیلا ادراکی، مهشید بیش بین، آیدا غلامی‌فر، نیاز سادات رفیعی‌فر، رؤیا عباسی، ساناز جعفرپور، مهسا فرقانی، فرزانه ارژنگ‌نژاد، مینا مسیبی، منصوره شکرخدایان، کیمیا حسین خان ارباب و مونا ممتازیه با موضوع و سبک‌های متفاوت به نمایش گذاشته می‌شود.
 
«درخشش رنگ‌ها» در نگارخانه پردیسان
 
نمایشگاه نقاشی «درخشش رنگ‌ها» شنبه ۲۰ آذرماه ساعت ۱۶ با حضور جمعی از هنرمندان نقاشی در گالری ۲ نگارخانه پردیسان گشایش می‌یابد و تا ۳۰ آذرماه ساعت ۹ تا ۱۸ با نمایش تابلوهای نقاشی با تکنیک اکرلیک بهمن عمادی پذیرای شهروندان است.

 نمایشگاه نقاشی‌خط و خوشنویسی «ای ایران» در معرفت
 
نگارخانه فرهنگسرای معرفت مجموعه‌ای دیدنی از آثار نقاشی‌خط و خوشنویسی استاد محمد ظریف با مضامین ایران را به نمایش گذاشته و تا ۲۴ آذرماه پذیرای هنردوستان است.
 
محمدرضا ظریف هنر خوشنویسی را از سال ۱۳۵۸ به‌طور رسمی در انجمن خوشنویسان ایران تحت نظر استادان بزرگ این رشته از جمله جواد بختیاری،  غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی و  اسرافیل شیرچی فرا گرفت و در سال ۱۳۹۱ موفق به اخذ درجه استادی از انجمن خوشنویسان ایران شد.
 
در کارنامه هنری وی برگزاری نمایشگاه‌های متعدد گروهی و انفرادی از سال ۶۷ تا ۹۵، کارگاه‌های آموزشی، شرکت در جشنواره‌ها و دوسالانه‌های هنری، تدریس در کلاس‌های انجمن خوشنویسان ایران به صورت انفرادی و گروهی به چشم می‌خورد.
 
نگارخانه آفرینش نور میزبان دست‌آفریده‌های هنرمندان
 
نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شنبه بیستم آذرماه ساعت ۱۶ با حضور جمعی از هنرمندان گشایش می‌یابد و تا ۲ دی‌ماه ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان است.
 
در این نمایشگاه آثاری همچون قلم‌زنی روی چوب، آثار حجمی چوبی،‌ نگارگری، زیورآلات میناکاری، دست‌دوزهای نمدی،نقاشی روی چرم و سفال و سنگ، ترمه، میناکاری روی سفال، سکه‌دوزی و سوزن‌دوزی به نمایش گذاشته می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات پیرامون این نمایشگاه‌های هنری می‌توانند با شماره فرهنگسرای فردوس (۴۴۰۰۰۲۰۳)، فرهنگسرای معرفت (۴۴۳۰۱۴۴۴) و مجتمع فرهنگی هنری نور (۴۴۰۸۸۷۰۷) تماس بگیرند.
نظر شما