جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۰
کد خبر: ۹۰۳۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی «پیامبر مهربانی» از اجرای هنرمندان هشت کشور در این جشنواره خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی روز یکشنبه ۲۱ آذر ماه با حضور محمود صلاحی، رییس، امیر عبدالحسینی، معاون هنری و بابک ربوخه، مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری و کیوان پهلوان و رضا مهدوی، از اعضای سیاست‌گذاری این جشنواره در محل ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. 
  
محمود صلاحی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت سخنانش را آغاز کرد و گفت: روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه همزمان با اولین روز از هفته وحدت دومین جشنواره پیامبر مهربانی با اجرا در ۶ فرهنگسرای اندیشه، ارسباران، فردوس، بهمن، بهاران و خاوران آغاز به کار می‌کند. هشت کشور ازبکستان، افغانستان، الجزایر، پاکستان، تاجیکستان، تونس، قرقیزستان و قزاقستان در جشنواره حضور خواهند داشت و هنرمندان موسیقی اقوام ایران نیز از ایلام، اهواز، بهبهان، ترکمن، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کردستان، گلستان و مرکزی به اجرای برنامه می‌پردازند. همچنین دومین جشنواره پیامبر مهربانی میزبان یک سخنران ویژه از کشور فرانسه و ۴۳ مهمان خارجی خواهد بود و روزی سه اجرا در فرهنگسراها خواهیم داشت.
 
صلاحی: هنرمندان از هشت کشور خارجی در جشنواره پیامبر مهربانی برنامه اجرا می‌کنند/ جلوه‌های هنر باید برای به نمایش گذاشتن رحمت پیامبر اکرم (ص) بسیج شود 

وی افزود: شورای انتخاب و بررسی آثار از موسیقیدانان حرفه‌ای تشکیل شده است و احمد پژمان، اسماعیل تهرانی، کریم قربانی، بابک ربوخه، امیر عبدالحسینی، کیوان پهلوان و رضا مهدوی این شورا را تشکیل می‌دهند. اختتامیه جشنواره نیز روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به اهمیت این جشنواره عنوان کرد: امیدوارم با برگزاری این جشنواره دین موسیقیدانان به پیامبر گرامی اسلام ادا شود و بتوانیم اجراهای خوبی داشته باشیم. نکته‌ای که در این جشنواره روی آن تاکید می‌شود این است که جلوه‌های هنر باید برای به نمایش گذاشتن رحمت پیامبر اکرم (ص) بسیج شود و هنرمندان هم خوب استقبال کرده‌اند. موسیقی یکی از جلوه‌های هنر است که می‌تواند در ترویج فرهنگ و اخلاق در جامعه مؤثر باشد. 

رضا مهدوی: «پیامبر مهربانی» یک همایش بزرگ جهان اسلام است که در تاریخ معاصر سابقه ندارد

در ادامه امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با تشکر از ریاست سازمان افزود: از زمانی که دکتر صلاحی مدیریت سازمان فرهنگی هنری را به عهده گرفتند توجه ویژه‌ای به هنر در حوزه‌های مختلف تجسمی، موسیقی، سینما، تئاتر و... داشته‌اند. اولین دوره جشنواره پیامبر مهربانی نیز سال گذشته با زحمات آقای ربوخه، آقای مهدوی و... برگزار شد و امسال فرصت بهتری برای برنامه‌ریزی داشتیم تا هنرمندان را به‌گزین کنیم و کیفیت اجراها را بالاتر ببریم.  
 
بابک ربوخه، مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری در سخنان کوتاهی بیان کرد: در جشنواره امسال هیچ گروهی تکراری نیست، حتی استان‌ها هم تغییر کرده و این نشان‌دهنده جدید بودن برنامه‌هاست. کشورهایی که حضور دارند نیز با سال گذشته متفاوت هستند.

وی اضافه کرد: گروه‌های موسیقی از استان‌های ایران و از کشورهای خارجی از دو شب پیش آمده‌اند و مستقر شده‌اند. امیدوارم بتوانیم با وجود سختی‌های پرشمار کار، جشنواره خوبی برگزار کنیم تا مردم بتوانند موسیقی‌های کشورهای دیگر جهان را گوش کنند. 

صلاحی: هنرمندان از هشت کشور خارجی در جشنواره پیامبر مهربانی برنامه اجرا می‌کنند/ جلوه‌های هنر باید برای به نمایش گذاشتن رحمت پیامبر اکرم (ص) بسیج شود

رضا مهدوی، از اعضای سیاستگذاری جشنواره پیامبر مهربانی تصریح کرد: سال گذشته که این برنامه اجرا شد، من گفتم این یک همایش بزرگ جهان اسلام است که در تاریخ معاصر سابقه ندارد و نمونه این جشنواره را قبلاً نداشته‌ایم. چون توانسته موسیقی‌ای تحویل دهد که اقوام و مذاهب گوناگون ایرانی منتظر شنیدن آن بوده‌اند. باید به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تبریک گفت که چنین کارهای شایسته‌ای را در راستای اهداف خودش انجام می‌دهد.  
 
وی با بیان اینکه حتی جشنواره‌هایی مثل موسیقی فجر چنین ویژگی‌ای ندارند، افزود: پیشنهاد می‌کنم در جشنواره فجر امسال یک سالن به اجرای هنرمندان برگزیده جشنواره پیامبر مهربانی اختصاص دهند. 

کیوان پهلوان، از دیگر اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره پیامبر مهربانی گفت: من به عنوان یک متخصص موسیقی اقوام بدون مبالغه می‌گویم آقای دکتر صلاحی در سازمان فرهنگی هنری تحرک ویژه‌ای در حوزه موسیقی ایجاد کرده‌اند. خیلی مهم است که حساسیت‌های منفی در موسیقی با برگزاری جشنواره‌هایی مانند پیامبر مهربانی هر روز دارد کمتر می‌شود. گروه‌هایی که سال گذشته دعوت شدند، فضا را به سمتی بردند که بین تشیع و تسنن وحدت اتفاق بیفتد و موسیقی به نزدیک‌تر شدن مذاهب کمک کند. هشت ماه است که داریم برای این جشنواره کار می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم به خوبی آن را برگزار کنیم. امسال گروه قوالی پاکستان را هم دعوت کردیم که یکی از گروه‌های برتر جهان هستند.

صلاحی: هنرمندان از هشت کشور خارجی در جشنواره پیامبر مهربانی برنامه اجرا می‌کنند/ جلوه‌های هنر باید برای به نمایش گذاشتن رحمت پیامبر اکرم (ص) بسیج شود

دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی ۲۲ تا ۲۵ آذر ماه امسال، همزمان با هفته وحدت در در فرهنگسراهای ارسباران، اندیشه، بهمن، بهاران، خاوران و فردوس با اجرای هنرمندانی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود. 
مطالب مرتبط
نظر شما