سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۰
کد خبر: ۹۰۳۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کتاب «منظومه فکری امام خمینی (ره)»، نوشته حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه با حضور نویسنده کتاب در یکی دیگر از محافل نقد و بررسی کتاب فرهنگسرای گلستان رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای گلستان مراسم رونمایی از کتاب «منظومه فکری امام خمینی (ره)» را روز یکشنبه ۲۸ آذرماه ساعت ۱۵ با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، نویسنده کتاب برگزار می‌کند. رونمایی این کتاب که در صدد است با مطالعه مجموعه مکتوبات و منشورات و بیانیه‌ها و سخنرانی‌های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی و مقام معظم رهبری، هندسه و منظومه معرفتی آنها را به نگارش درآورد، با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی انجام می‌شود.

«منظومه فکری امام خمینی (ره)» در چهار بخش اصلی به شرح زیر سامان یافته است:

بخش اول: نظام‌های بینشی و نگرشی (جهان‌بینی اسلامی)
بخش دوم: نظام‌های منشی و رفتاری اسلام
بخش سوم: نظام‌های اجتماعی اسلام
بخش چهارم: اهداف اجتماعی اسلام

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «این تحقیق نشان می‌دهد که منظومه امام و رهبری بیانگر گفتمان و جریان فکری –فرهنگی ویژه‌ای است که هم ادامه‌دهنده گفتمان فکری علمای گذشته همچون شیخ مفید و شیخ طوسی و خواجه نصیر و صاحب جواهر و سید عبدالحسین لاری و دیگران است و هم با رویکرد اجتهادی به مسائل معاصر می‌پردازد و از جریان‌ها و گفتمان‌های معاصری همچون جریان سنتی بی‌توجه به دغدغه‌های انسان معاصر و جریان روشنفکری غرب‌زده و شرق‌زده و جریان روشنفکری دینی التقاطی و جریان تجددستیزی و سنت‌گرایی و جریان اخباری نوین و ضد عقلانی متمایز است.»
 
حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، بهمن ۱۳۴۵ در شهرستان دزفول به دنیا آمده؛ او پژوهشگر فلسفه دین و رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه است.

وی در سال ۱۳۶۸ دروس خارج فقه و اصول را در حوزه علمیه قم آغاز کرد و ۱۲ سال از درس خارج فقه و اصول آیات عظام وحید خراسانی و فاضل لنکرانی و ۱۷ سال فلسفه نزد آیت‌الله حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی در حوزه علمیه قم بهره برد و در کنار دروس حوزوی، دکترای کلام اسلامی از مؤسسه امام صادق دریافت کرد. از خسروپناه تا کنون بیش از ۳۰ کتاب و  ۱۵۰ مقاله منتشر شده و او ارائه‌دهنده نظریه «فلسفه فلسفه اسلامی» است.

کتاب «منظومه فکری امام خمینی (ره)» توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده و علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.
 

نظر شما