شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۱
کد خبر: ۹۰۴۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سال ۹۶ گفت: مهمترین رویکرد در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی سال آینده مقابله با جریان نفوذ فرهنگی از سوی بیگانگان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، در نشست معاونان آفرینش و اجرای مناطق ۲۲گانه و فرهنگسراهای خاص و تابعه که روز گذشته در ستاد این سازمان برگزار شد، گفت: به لحاظ حساسیت سال ۹۶ در عرصه‌های سیاسی و بین‌الملل، این سازمان در سال آینده به عنوان یکی از ارکان جریان‌ساز فرهنگ در راستای تقویت انقلاب و ولایت برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است.
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه برنامه‌ریزی فرهنگی افزود: هدف و ماموریت اصلی سازمان فرهنگی هنری با توجه به منویات رهبر انقلاب اهمیت به سبک زندگی، برگزاری برنامه‌های با محتوا، هدفمند، متناسب با نیازهای واقعی جامعه، بر اساس باورهای دینی و اعتقادی، دارای پیام صحیح عقلانی و مشروع و در عین حال سرگرم‌کننده و شادی بخش است.
 
ناصری‌پور ادامه داد: در سال ۹۶ با موضوعات مهمی مواجهیم که اصلی‌ترین آنها مقابله با جریان نفوذ دشمن و بیگانگان است. سازمان فرهنگی هنری برای مواجهه با این جریان باید با مشخص کردن جامعه هدف و با رویکرد مشخص شده عمل کند. امروزه چاره‌ای نداریم جز اینکه از ابزار فرهنگی که مردم با آن سرو کار دارند استفاده کنیم. در حال حاضر فضای مجازی بر همه چیز سایه افکنده است و ما باید با اقدام عاجل و مدیریت کلان برنامه‌های تاثیرگذاری را تدارک ببینیم.
 
به گفته معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توجه به دیدگاه‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ، توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مسایل فرهنگی، اهتمام ویژه در خصوص رونق قرارگاه مرکزی جهاد فرهنگی، توسعه خانواده پایدار، ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ترویج فرهنگ مطالعه، بهره‌وری از فضای مجازی در برنامه‌ها و آموزش‌های عمومی، توجه به مفاهیم رزق حلال – صبر و سلامت، توجه به مناسبت‌های مهم مذهبی- انقلابی، بررسی برنامه‌های محله‌ای – منطقه‌ای و شاخص سال‌های گذشته سازمان، آسیب‌شناسی و پایش برنامه‌های سال‌های ۹۴ و ۹۵ و اهداف ۱۸گانه شهرداری تهران را از جمله مولفه‌های تاثیرگذار در برنامه‌ریزی سال آینده عنوان کرد.
 
وی تولید محصول فاخر در حوزه سبک زندگی و خانواده پایدار را نیز یکی از فعالیت‌های مهم این سازمان در سال آینده برشمرد و گفت: محصول فاخر نباید خیلی مهم و شیک باشد بلکه باید به طوری تولید شود که خلا آن باعث هنجار اجتماع شود. مناطق فرهنگی هنری در سطح پایتخت باید با برنامه‌ریزی دقیق بیشتر از پیش در این حوزه فعالیت داشته باشند.
 
ناصری‌پور همچنین به اهم برنامه‌های پیش رو سازمان در فصل زمستان اشاره کرد و گفت: تجلیل از کنکوری‌های برتر، کتابداران و مربیان برتر، ویژه‌برنامه ولادت  حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، اختتامیه برنامه‌های کاسب حبیب خدا، دوشنبه‌های قرآنی، روز فرهنگ، منشور مفهومی، افتتاحیه جشنواره محصولات فرهنگی، نمایشگاه خانه‌های فرهنگ و کانون‌ها و توزیع حدیث کساء و برنامه نهال هم عهدی با شهدا از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تا پایان سال برگزار می‌شود.



نظر شما