پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۸
کد خبر: ۹۰۴۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
در روز میلاد با سعادت پیامبر مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) بیش از ۲۶۰ هنرمند و استاد خوشنویس از سراسر کشور جمله آسمانی «صلوت» را مشق کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد (ص) دومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» با شرکت بیش از ۲۶۰ هنرمند و استاد خوشنویس که از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، زنجان، قم، قزوین، لرستان، کردستان، مرکزی، خوزستان، یزد و تهران در این همایش شرکت کرده بودند برگزار شد.
  
این برنامه از ساعت ۹ صبح میزبان هنرمندان بوده که پس از استقرار در محل‌های مشخص شده شروع به تمرین خوشنویسی جمله صلوات کردند.
 
هنرمندان در این همایش می‌توانستند از خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث و نقاشی خط و ... برای کتابت صلوات بهره ببرند.
  
همایش «مشق صلوات» روز گذشته میزبان چهره‌های مذهبی منطقه ۱۷ همچون حجت الاسلام مقدم، حجت الاسلام محبی و حجت الاسلام سینایی بوده که پس از بازدید از برنامه بسیار ابراز خرسندی کردند.
  
میهمان ویژه این برنامه محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مهدی محمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بودند.
  
صلاحی پس از بازدید از آثار هنرمندان در جمع استادان مطرح خوشنویسی و چهره‌های مذهبی منطقه حضور یافت.
  
صلاحی در این دیدار گفت: بهترین کاری که می‌شد در این روز انجام داد همین نوشتن جمله صلوات است. ما در دین اسلام ادعیه‌های بسیاری داریم که به خواندن و نوشتن آن‌ها سفارش شده. اما همچنان که در قرآن کریم هم آمده دعایی که بیشترین سفارش را درباره آن داریم «صلوات» است. ما برای حضرت محمد (ص) بسیار کم کار کرده‌ایم. در دنیا حدود ۱۰۰ فیلم برای حضرت مسیح (ع) ، چندین فیلم برای حضرت موسی (ع) و حتی برای بودا هم چند اثر ساخته شده است اما برای حضرت محمد (ص) تنها دو فیلم که یکی فیلم معروف محمد رسول الله توسط مصطفی عقاد و دیگری هم توسط کارگردان کشورمان مجید مجیدی کار شده است.
 
 وی همچنین به تولید آثار فاخر به هنرمندان تاکید کرد و گفت هر طور که می‌شود باید برای پررنگ‌تر کردن اسلام و پیامبر (ص) تلاش کنیم.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری در حاشیه این نشست صمیمانه به گفت‌وگو با هنرمندان پرداخت. آنها نیز نظرات و مشکلات کارهای هنری را مطرح کردند و از راهنمایی‌های رییس سازمان بهره مند شدند.
 
از استادان حاضر در این همایش می‌توان به استاد سپهری رییس انجمن خوشنویسان تهران، استاد براتی مدیر انجمن خوشنویسان ایران، محمدی تبار، هجرانی، آهنگران، قربانی، گودرزی، هادی‌پور، رضا و عباس ولی‌‌زاده نام برد.
 
این برنامه ۲۷ آذر از ساعت ۹ تا ۱۳ در سالن همایش‌های بهاران اجرا شد.

مطالب مرتبط
نظر شما