جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۳
کد خبر: ۹۰۵۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
در کتابخانه فرهنگسرای گلستان برگزار شد
با حضور محمدرضا گودرزی و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی یازدهمین نشست کارگاهی محفل داستان با عنوان «کارگاه داستان‌نویسی» در کتابخانه فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای گلستان یازدهمین نشست کارگاهی محفل داستان را سه‌شنبه ۳۰ آذر ماه با عنوان «کارگاه داستان‌نویسی» برگزار کرد. این نشست با هدف آموزش و تربیت علاقه‌مندان به نوشتن داستان، آموزش مباحث نظری، آموزش نقد داستان به روش سنجیده و علمی و ایجاد فرصت برای علاقه‌مندان به حوزه نقد و آموزش درست خواندن متون برگزار شد.

در ابتدای یازدهمین نشست کارگاهی محفل داستان طبق روال معمول جلسات، حاضران داستان‌های خود را خواندند و سایر حاضران و مدرس در مورد داستان نظرات خود را بیان کردند.
در ادامه نشست داستان «جنگ» نوشته لوئیجی پیراندلو، نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس معروف قرن بیستم ایتالیا و برنده جایزه نوبل سال ۱۹۳۴ خوانده شد.

گودرزی مدرس این کارگاه در مورد این اثر کوتاه پیراندلو گفت: این اثر از جمله داستان‌های واقع‌گرای اجتماعی است که نویسنده دیدگاه‌های مردم را درباره جنگ بیان کرده و در نهایت معتقد است هر کس از دید خودش به مسائل نگاه می‌کند. 

وی با بیان اینکه هر کس مشکل خود را بزرگتر از مشکل دیگران می‌داند، افزود: داستان با اینکه حدود ۹۰ سال پیش نوشته شده است، نکات بسیار آموزنده‌ای دارد. 

در ادامه اعضای کارگاه نظرات خود را در مورد این داستان مطرح کردند و مدرس با بیان نکات داستان‌نویسی به سؤالات حاضران پاسخ داد.  
 

نظر شما