پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۱
کد خبر: ۹۰۶۲۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
در دومین اجلاس مربیان آموزشی سازمان فرهنگی هنری انجام شد
دومین اجلاس مربیان آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با معرفی و تجلیل از هشت مربی و سه مدیر برگزیده سال برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین اجلاس سالانه مربیان آموزشی سازمان فرهنگی هنری با حضور ۸۰۰ نفر از مربیان آموزشی، محمود صلاحی رییس، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی و رویا فتحی رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه جمعی از روسای فرهنگسراهای شهر تهران دوشنبه ۶ دی ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
 
همه مدیران نیاز به آموزش دارند
 
محمود صلاحی در این مراسم با اشاره به اینکه آموزش باید موضوع اول هر سازمانی باشد، گفت: مشکلاتی که در سازمان‌ها به وجود می‌آید از فقر آموزشی است. 
 
وی افزود: سرمایه انسانی و تجهیزات از سرمایه‌های هر سازمانی به شمار می‌رود. اگر مسئولان آموزش دیده باشند می‌توانند از این سرمایه به خوبی استفاده کنند.
 
تقدیر از مربیان برتر سال / تاکید بر تقویت مرکز آموزش

صلاحی بیان کرد: انسان از بدو تولد به آموزش نیاز دارد و مادر، اولین مربی است که خوابیدن، خوردن و حرف زدن را به فرزند می‌آموزد؛جزئی‌ترین تا مهم‌ترین مسائل نیاز به آموزش دارند.
      
وی با اشاره به بحث آموزش به عنوان مهم‌ترین نیاز گفت: به ازای هر چهار ساعت درس دادن، باید دو ساعت مطالعه کرد؛ حتی اگر کسی ۲۰ سال جزوه آموزشی خودش را تدریس می‌کند هم نیاز دارد مطالعه داشته باشد. 

تقدیر از مربیان برتر سال / تاکید بر تقویت مرکز آموزش

صلاحی با تاکید بر اینکه همه مدیران سازمان نیاز به آموزش دارند، گفت: بحث آموزش باید در سطح شهر و در همه سازمان و نهادها رواج پیدا کند. بخشی از تابلوهای شهری هم باید به موضوع آموزش بپردازد.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری در پایان خطاب به مربیان آموزشی گفت: قدردان زحمات شما هستیم گرچه نتوانستیم در خور شان شما خدمات بدهیم.
 
مرکز آموزش به عنوان الگو در کاهش طلاق انتخاب شده است

در ادامه مراسم حجت الاسلام حسن ناصری‌پور با تشکر از مربیان و مدیران مناطق برای حضور در این مراسم با اشاره به وسعت حوزه کاری مرکز آموزش گفت: مجموعه مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری خودش به تنهایی دارای ظرفیت یک سازمان است.
 
وی افزود: حضور بیش از ۲ هراز و ۵۰۰ مربی فعال و چهار هزار مربی که هر از چندگاهی فعالیت می‌کنند و پرداختن به بیش از سه هزار موضوع که در زمینه‌های مختلف مهارتی با عنوان آموزش‌های غیر رسمی انجام می‌شود که حتی رشد و ارتقای سبک زندگی و فرهنگ شهروندی را در پی دارد، بخشی از فعالیت‌های مرکز آموش است.
 
تقدیر از مربیان برتر سال / تاکید بر تقویت مرکز آموزش

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری گفت: طبق اعلام سازمان ورزش و جوانان، مرکز آموزش در حوزه کاهش طلاق در سال ۹۴ و ۹۵ موثر بوده و این مرکز به عنوان الگو در این زمینه انتخاب شده است.
 
وی بیان کرد: همچنین در بعضی از موضوعات افزایش ۱۲۰ درصدی مخاطب داشته‌ایم. یعنی ۲۰ درصد بیشتر از ظرفیت موجود. در حوزه آموزش‌های مهارتی در همه مناطق ظرفیت کامل را داریم  و در حوزه آموزش قرآن بیش از ۶۰۰ درصد رشد مخاطب داشته‌ایم. همچنین در حوزه خانواده تمام استادان درجه یک ایران و تهران، به‌نام و بی‌نام در کلاس‌های آموزشی سازمان حضور دارند. بنابراین ادعا می‌کنیم در حوزه خانواده هیچ سازمان و نهادی در کشور سرآمد‌تر از سازمان فرهنگی هنری نیست.
  
 ناصری‌پور در پایان با اشاره به فعالیت مرکز آموزش و میزان تاثیر آن بر فرهنگ شهروندی خواستار بهبود وضعیت کاری مربیان آموزشی شد.
 
لزوم حمایت از مربیان با انگیزه
  
رویا فتحی، مدیر مرکز آموزش ضمن خوش‌آمد‌گویی گفت: دومین اجلاس سالانه مربیان آموزشی به دستور و حمایت ریاست و معاونان سازمان فرهنگی هنری به خصوص حجت الاسلام ناصری‌پور شکل گرفت.
 
تقدیر از مربیان برتر سال / تاکید بر تقویت مرکز آموزش

وی در خصوص گزینش مربیان برتر  بیان کرد: بعد از تهیه برگ معرفی‌نامه و ارسال آن به مناطق، مدیران به همراه مسئولان آموزش، مربیانی را معرفی کردند. از هر منطقه ۲۰ مربی معرفی شد. اکثر کسانی که معرفی شدند تالیف چندین کتاب و مقاله را در سابقه کاری خود داشتند.
 
رویا فتحی در پایان با اشاره به اینکه مدرک‌گرایی رونق پیدا کرده است و باید از مربیانی که با عشق و انگیزه کار می‌کنند حمایت کرد، گفت: امیدواریم سازمان از تالیفات مربیان حمایت و آنها را چاپ کند.
 
مربیان برتر سال معرفی شدند

در ادامه، هشت مربی برگزیده سازمان فرهنگی هنری و مدیران برگزیده فرهنگسرا‌ها در حوزه آموزش معرفی شدند. 

تقدیر از مربیان برتر سال / تاکید بر تقویت مرکز آموزش

در بخش برگزیده‌ها، حمید آزادی ریکنده از منطقه ۱۴ و با بیش از ۷ سال سابقه کار در حوزه مشاوره و راهنمای تحصیلی به عنوان مربی برگزیده سال و پژوهشگر برتر در مرکز مطالعات معرفی شد.

تقدیر از مربیان برتر سال / تاکید بر تقویت مرکز آموزش

محمدحسین حاجی نصرالله از منطقه ۱۳ با بیش از سه سال سابقه همکاری در حوزه مشاوره و روانشانسی رتبه دوم، شهناز اسدنیا از فرهنگسرای قرآن با بیش از ۱۲سال سابقه همکاری در حوزه علوم قرآنی رتبه سوم، علی جزایری از منطقه ۱۱ با بیش از ۱۵ سال سابقه همکاری در حوزه خوش‌نویسی رتبه چهارم، زینب صالحی از مناطق ۲۲ و ۲۱ با بیش از ۴ سال سابقه همکاری در حوزه مهارت‌های زندگی رتبه پنجم، آزیتا کاظمی از منطقه ۱۵ با بیش از ۱۶ سال سابقه همکاری  در حوزه طراحی و نقاشی رتبه ششم، عبدالله مهری از منطقه ۶ با بیش از ۲۰ سال سابقه همکاری در حوزه آموزش سفال رتبه هفتم و صغری هدایت از منطقه ۱۷ با بیش از ۱۴ سال سابقه همکاری در حوزه آموزش قرآنی رتبه هشتم مربی برتر را دریاف کردند.

در بخش مدیران برگزیده، مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ رتبه اول، ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ رتبه دوم و معصومه سادات عمارتی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ رتبه سوم را دریافت کردند.

مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۴۷
نظر شما