سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۰
کد خبر: ۹۰۶۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
در دوازدهمین برنامه دیدار با خانواده شهدای رسانه از خانواده شهید شیخ عباس صالحی، از شهدای روحانی مبارز و هنرمند در عرصه رسانه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تجلیل و قدردانی شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوازدهمین برنامه دیدار با خانواده شهدای رسانه این فرهنگسرا با دیدار از خانواده شهید شیخ عباس صالحی، امروز چهارشنبه ۸ دی با حضور در منزل این شهید گرانقدر، برگزار شد.

در این دیدار مهدی صالحی برادر شهید با ذکر خاطراتی از زندگی و فعالیت های مبارزاتی این شهید در دوران قبل از انقلاب، گفت: ایشان پیش از انقلاب خبرنگار روزنامه اطلاعات بودند و در همان زمان مقاله هایی درباره معضلات اجتماعی جامعه از جمله کودکان کار می نوشتند.در حوزه فیلم سازی هم فعال بودند و در آن دوره نیز گروه هنری به ثار تشکیل داده بودند و دو فیلم هم ساخته بودند.

وی ادامه داد: شهید صالحی در کنار این فعالیت های هنری و رسانه ای، فعالیت  بسیار زیادی در مبارزات با رژیم شاهنشاهی درپیش از انقلاب هم در قم و هم در تهران داشتند و می توان ایشان یکی از افراد برجسته و موثر در این مبارزات دانست.

وی اظهارداشت: در همین خانه مجاورمان شهید صالحی، تاریکخانه ای داشت که عکس های امام (ره) چاپ می کردند و با عنوان حزب الله به دست مردم می رساندند.خانه ما مثل یک ستاد فرماندهی برای مبارزه و فعالیت های انقلابی بود و ما همچنان سعی کردیم این خانه را مانند همان زمان نگه داریم.

وی گفت: شهید صالحی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز فعالیت های رسانه ای خود را در حوزه رادیو و تلویزیون و فیلم سازی ادامه داد و در سال ۱۳۵۹ به دعوت آموزش و پرورش تهران مسئولیت تولید فیلم این سازمان  را به عهده گرفت و بلافاصله شروع به ساختن فیلم با نام(سلطه) نمود این فیلم در حال اتمام بود که راهی جبهه نبرد شد و از درگیری های حق علیه باطل صحنه های شور آفرینی را فیلم برداری کرد.

برادر شهیدصالحی در مورد نحوه شهادت این شهید والامقام نیز یادآورشد: ایشان در منطقه سوسنگرد پس از اصابت دو گلوله به بدنشان مجروح می شوند و در هنگامی که با قایقی درحال برگردان ایشان به عقبه جبهه بودند، مورد اصابت یک خمپاره قرار می گیرند و شهید می شوند. دراین قایق آزاده سرافراز و فقید حجت الاسلام ابوترابی حضور داشتند که اسیر می شوند.

درپایان این دیدار و گفتگو با حضور سپهری معاون آفرینش و اجرا ، عزتی معاون مالی و اداری فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی با اهدای هدیه و لوح یادبودی به پدر شهیدشیخ عباس صالحی از خانواده این شهید تجلیل و قدردانی شد.
نظر شما