جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۶
کد خبر: ۹۰۶۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
همایش روز روشنایی، تجلیل از پاسداران امنیت در فرهنگسرای خاتم(ص)
معاون قرارگاه ثارالله کشور گفت: سناریوی براندازی نظام از ماه‌ها قبل کلید خورده بود و حادثه‌ای که می‌رفت نتایجی خطرناک‌تر از جنگ‌تحمیلی را رقم بزند با هدایت‌های حکیمانه رهبری و حضور مردم مهار شد.
سردارشفیعی: سناریوی براندازی نظام با هدایت حکیمانه رهبری خنثی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سردار مسعود شفیعی معاون قرارگاه ثارالله کشور در همایش روز روشنایی و سالگرد حماسه ۹ دی در سالن آمفی تئاتر خاتم(ص) گفت: در روز تاریخی و سرنوشت ساز ۹دی شاهد حضور میلیونی آحاد مردم در عرصه و دفاع از نظام ، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بودیم و توطئه های دنیای استکباری نقش بر آب شد.

وی افزود: باید روز نهم دی به عنوان اوج عزت ، اقتدار ، حماسه آفرینی و ولایتمداری ملت فهیم ایران اسلامی در بین مردم و جوانان ما زنده بماند و به نسل های آینده منتقل شود.

سردار شفیعی افزود: ملت ایران در ۳۸ سال گذشته بارها ولایتمداری و بصیرت خود را نشان داده اند و باید همچنان چون کوهی محکم با وحدت و هوشیاری در مسیر دین و ارزش های انقلاب اسلامی حرکت کنند.

اکبر بختیاری رییس فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت بصیرت به ذکر روایتی مرتبط با موضوع همایش در باره خوارج پرداخت و گفت: یک چهارم از شب گذشته بود که امیر مومنان علی(ع) از مسجد کوفه بیرون آمد و به سوی منزل رهسپار گردید. کمیل بن زیاد که از اصحاب خاص و مخلص آن حضرت بود، همراه آن حضرت حرکت می کرد، در راه به در خانه مردی رسیدند، صدای قرآن از خانه وی شنیدند او نیمه شب برخاسته بود و قرآن می خواند، علی(ع) و کمیل شنیدند او این آیه را با صدای دلنشین و پرسوز می خواند: آیا کسی که در دل شب به اطاعت خدا و سجده و قیام به سر برد و از آخرت ترسان و به رحمت خدا امیدوار است، با کسی که با گناه و کفر زندگی می کند یکسان است.  
امیرالمومنین (ع) به کمیل توجه کرد و فرمود: صدای دلنشین این شخص تو را نفریبد، این قاری قرآن، ازاهل جهنم است که به زودی راز این مطلب را به تو خبر خواهم داد. تا این که ماجرای خوارج نهروان پیش آمد و آنها بر ضد علی (ع) اعلام جنگ کردند و در سرزمین نهروان، جنگ خونینی بین سپاه علی (ع) با سپاه خوارج درگرفت و همه خوارج ، جز ۹ نفر فراری ، کشته شدند.کمیل در جبهه همراه امیرالمومنین (ع) بود، امیرالمومنین (ع)در حالی که از شمشیرش خون می چکید، به کمیل رو کرد و فرمود: با من بیا سپس هر دو نفر به اتفاق هم کنار کشته ها و سرهای بریده که به زمین افتاده بود رفتند، علی (ع) سرشمشیرش را بر سر کشته ها می نهاد، تا این که نوک شمشیر را بر سر همان قاری قرآن نهاد و فرمود: ای کمیل این سر همان شخصی است که نیمه شب این آیه قرآن را می خواند و تو را مجذوب ساخته بود.

روایت خاطرات شهید راد مرد توسط مجری برنامه ، قرائت مجلسی قرآن کریم توسط محمد برزگر رحیمی قاری ممتاز منطقه ۱۸، حضور گروه سرود اسراء به سرپرستی آقای صادقی و اجرای سرود های نیرنگ، فتنه و آمریکا، پخش کلیپ شهدای مدافع حرم منطقه ۱۸ و تقدیر از سردار شفیعی و جانباز جواد قربانی فرمانده گردان امنیتی امام علی(ع) ناحیه مسلم بن عقیل به عنوان پاسداران امنیت، از جمله بخش های مختلف این همایش بود.

در این مراسم همچنین عباسی مسئول دفتر آیت الله شاه آبادی، مهدی بابایی فرمانده گروهان یکم گردان امام علی (ع) ناحیه مسلم بن عقیل منطقه ۱۸ تهران و شماری از بسیجیان و ایثارگران حضور داشتند.

همایش روز روشنایی، سالگرد حماسه ۹دی و آیین تجلیل از پاسداران امنیت روز جمعه  ۱۰ دی ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در سالن آمفی تئاتر خاتم(ص) فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار شد.
نظر شما