جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۲
کد خبر: ۹۰۶۹۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
با اجرای شاگردان برگزیده محسن کرامتی؛
پنجمین نشست تخصصی«آیین آواز» با معرفی و اجرای آواز توسط شاگردان برگزیده محسن کرامتی خواننده، ردیف‌دان و مدرس قدیمی سه‌شنبه ۱۴ دی ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
پنجمین نشست «آیین آواز» در ارسباران برگزارمی شود//به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست تخصصی «آیین آواز» حجت صحرایی، محمود حشمت، داود پایروند، رامین شکوهیان و مهدی اصغرپور از شاگردان برگزیده و منتخب  محسن کرامتی به اجرای آواز می‌پردازند.

حجت صحرایی متولد ۱۳۶۲ علاوه بر دوره کردن ردیف آوازی نزد کرامتی با  فرید خردمند یک دوره آموزش ضربی‌خوانی را طی کرد. وی در این برنامه آوازی در مایه بیات ترک با همراهی علی ابراهیمی (نوازنده سنتور، استاد دانشگاه و معلم هنرستان موسیقی) اجرا می کند.

محمود حشمت اهل شهرکرد، دانش‌آموخته رشته مهندسی ساختمان است وعلاوه برآموزش‌های استاد کرامتی نزد حاتم عسگری، شاپوررحیمی، نصرالله ناصح‌پور، کریم صالح‌عظیمی، مظفرشفیعی، حمیدرضانوربخش، علی جهاندار، زنده‌یاد احمدابراهیمی، زنده‌یاد دکترعمومی و زنده‌یاد محمدرضا لطفی دوره های آموزش موسیقی را طی کرده است.
 
همچنین آلبوم «سرود زهره» از محمود حشمت با بازخوانی چند اثر از استاد مهرتاش وارد عرصه موسیقی شده است . وی نیز آوازی را با همراهی یحیی علوی نوازنده سنتور تدارک دیده است.

داود پایروند از دیگر شاگردان استاد کرامتی است که از سال ۱۳۷۴ نزد محمدباقر نظری ردیف‌ آوازی به روایت استاد ناصح‌پور را آموخته است و در سال ۱۳۷۹ در محضر محسن کرامتی یک دوره ردیف آوازی به روایت شجریان را به همراه مرکب‌خوانی و طراحی آواز گذراند. وی تاکنون چند کنسرت اجرا و از وی یک آلبوم اثر حسین پرنیا به نام «سایه‌ وار»  وارد بازار موسیقی شده است و به تدریس ردیف آوازی و تحقیق و تمرین در زمینه  صداسازی نوین در موسیقی  ایرانی مشغول است.

اجرای پایروند دراین برنامه در دستگاه چهارگاه با اشاره‌ای به شوشتری ‌منصوری است. 

رامین شکوهیان متولد سال ۱۳۶۰ در شهر تهران است . او در نوجوانی به موسیقی سنتی علاقه داشت. از ۱۶ تا ۱۸ سالگی مشق ردیف موسیقی را به روایت استاد دوامی گذراند. پس از آن نواختن سه‌ تار را بدون معلم تجربه كرد. بعدها یک دوره صداسازی آواز ایرانی را نزد «حمیدرضا نوربخش» گذراند و سپس برای یادگیری روایت طاهرزاده از ردیف آوازی و تصنیف های قدیمی به محضر  محسن کرامتی راه یافت. هم‌زمان یادگیری ردیف سازی را نزد هادی آذر پیرا ادامه داد .  وی با آوازی در مایه ترک در این برنامه حضور دارد.

مهدی اصغرپور با آوازی  در دستگاه همایون در این برنامه حضور دارد. وی متولد  سال۱۳۶۰ شهرستان اهر است و فراگیری مقدماتی ردیف را از سال۱۳۷۹ در محل تولدش شروع کرد. طی سال‌های  ۸۳ تا ۸۸ در کلاس آواز استاد کرامتی به فراگیری «روایت طاهرزاده» از ردیف مشغول شد. شرکت در کلاس آواز و  تلفیق شعر و موسیقی استاد محمدرضا لطفی، یادگیری سه‌ تار نزد  استاد مسعود شعاری به همراه کسب مقام اول در فستیوال آوازی استان‌های غرب کشور(تبریز) در سال ۱۳۸۷، شرکت در فستیوال بین‌المللی موسیقی کشور آذربایجان (باکو)، کسب مقام سوم از جشنواره موسیقی فجر از فعالیت های هنری او به شمار می‌رود. وی هم اکنون با «ارکستر موج نو» به سرپرستی علی قمصری همکاری دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی، بالاتر از پل سیدخندان خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۲۸۷۲۸۱۸-۲۰ تماس بگیرند.

نظر شما