جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۹۰۶۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
یکی از برگزیدگان اجلاس سالانه مربیان:
محمد حسین حاجی نصرالله یکی از مربیان برگزیده در اجلاس سالانه مربیان آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اهمیت آگاهی سازی مردم برای استفاده از خدمات مشاوره سخن گفت.
اطلاع‌رسانی درباره خدمات مشاوره ضعیف استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین اجلاس سالانه مربیان آموزشی سازمان فرهنگی هنری با حضور ۸۰۰ مربی آموزش ششم دی ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
 
در این برنامه هشت مربی برگزیده سازمان فرهنگی هنری و مدیران برگزیده فرهنگسراها در حوزه آموزش معرفی و تقدیر شدند. محمد حسین حاجی نصرالله از منطقه ۱۳ یکی از این مربیان برگزیده از منطقه ۱۳ است که با سه سال سابقه همکاری در حوزه مشاوره و روانشناسی توانست رتبه دوم را کسب کند.
 
حاجی نصرالله که سابقه ۱۸ سال مشاوره دارد و بیشتر از ۱۱۰ مقاله به چاپ رسانده، درباره برگزاری این همایش گفت: چون خودم در این همایش برگزیده شدم، خاطره خوبی هم از آن دارم. اما به طور کلی این همایش بسیار کیفی کار کرده بود و جای مناسب و شکیلی هم برایش در نظر گرفته شده بود. نظم و برنامه ریزی دقیق آن نشان از این داشت که برای برگزاری‌اش وقت زیادی گذاشته شده بود.
 
وی درباره مراکز مشاوره سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: از ویژگی‌های مثبت مراکز مشاوره این است که بسیاری از مردم با آن آشنا هستند. اما اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف است. بسیاری می‌گویند با اینکه این مراکز در نزدیکی آنهاست اما از وجود چنین مرکز مشاوره‌ای بی اطلاع‌اند. این مراکز هزینه پایین‌تری به نسبت مراکز مشاوره خصوصی دارند و با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتر می‌توان مخاطبان را از وجود چنین مراکزی بیشتر آگاه کرد. 
 
حاجی نصرالله که در مرکز مشاوره همراز در فرهنگسرای اخلاق و خانه فرهنگ حافظیه خدمات مشاوره ارائه می‌دهد، با اشاره به اینکه موضوعات مشاوره‌ای به بخش‌های مختلف: مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان، موضوعات مربوط به ازدواج، مشکلات و اختلافات بین زوجین، مباحث زناشویی و خانوادگی تقسیم می‌شود، افزود: به نسبت ۲۰ سال پیش که من دوران لیسانس را می‌گذراندم، آگاهی مردم نسبت به خدمات مشاوره خیلی بهتر شده اما هنوز نیاز به آگاه سازی بیشتر نسبت به این موضوع است تا افراد با فراغ بال بیشتری به سمت مراکز مشاوره بیایند و برای حل مسائل و مشکلات خود اقدام کنند. 
 
وی ادامه داد: بسیاری از مردم در پیگیری مسائل روحی و روانی خود تنبل هستند و کسانی هم که به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند آن پیگیری لازم را انجام نمی‌دهند و فکر می‌کنند باید با یکی دو جلسه مشاوره به نتیجه دلخواه خود دست یابند. در صورتی که این پیگیری و استمرار در مراجعه است که باعث رسیدن به نتیجه می‌شود.
مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما