شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۴
کد خبر: ۹۰۷۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
محمود صلاحی در بازدید از تمرین «ارکستر شهر»:
محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز گذشته برای بازدید از تمرین‌های «ارکستر شهر» به فرهنگسرای اندیشه رفت. او در این دیدار گفت: امیدواریم نواهایی که این گروه به اجرای آن می‌پردازند بر گرفته از حال و هوای تهران و برای مردم تهران باشد و ما صدای شهر را از ارکستر شهر بشنویم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز گذشته محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با همراهی امیر عبدالحسینی، معاون هنری و بابک ربوخه مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری به بازدید از تمرین ارکستر شهر پرداخت. وی در این دیدار درباره لزوم داشتن ارکستر در شهر تهران گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در همه جلوه‌های هنر نقش دارد و باید بتواند برای رفع نیازهای شهر، از ظرفیت‌های هنری به خوبی استفاده کند. 

وی افزود: از طرف دیگر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برگزاری جشنواره‌های تئاتر و فیلم «شهر» بر اساس رسالت خود، به صورت حرفه‌ای در رابطه با تئاتر و سینما فعال است و حتی با اجرای ویژه برنامه‌هایی برای هنرهای تجسمی و ادبیات سعی دارد تا جایی که ممکن است از این ظرفیت‌های هنری استفاده کند. موسیقی نیز جلوه دیگری است که نباید مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گیرد. به همین دلیل جشنواره بین‌المللی پیامبر مهربانی که سال گذشته نخستین دوره آن برگزار شد و امسال نیز دومین دوره آن را برگزار کردیم، یکی از مهم‌ترین گام‌های معاونت هنری سازمان در حوزه موسیقی بود.

صدای شهر را از ارکستر شهر بشنویم

وی تصریح کرد: تشکیل ارکستر شهر نیز اتفاقی بود که به پیشنهاد «عبدالحسین مختاباد» آهنگساز و خواننده سرشناس و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد و با تایید مدیریت شهری و پیگیری معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تشکیل شد. برای ما هم وجود ارکستری که برند «سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران» را داشته باشد، قابل توجه بود چرا که معتقدیم شهر تهران باید ارکستری متعلق به خودش داشته باشد.
 رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: امیدواریم نواهایی که این گروه به اجرای آن می‌پردازند بر گرفته از حال و هوای تهران و برای مردم تهران باشد و ما صدای شهر را از ارکستر شهر بشنویم.

وی درباره چگونگی تشکیل این گروه گفت: اعضای اصلی این گروه از میان نوازندگان جوان تهرانی انتخاب شدند. نوازندگانی که پیش از این عضور هیچ ارکستری نبودند و ما آنها را از دل خانواده‌های پایتخت بیرون کشیدیم؛ فیلم نوازندگی‌شان را برای ما ارسال کردند، برای امتحان عملی به معاونت هنری مراجعه کردند و از میان آنها ۴۴ نفر انتخاب شدند تا عضو رسمی ارکستر شهر باشند و به سرپرستی یکی از باتجربه‌ترین چهره‌های موسیقی ایران «استاد اسماعیل تهرانی» اصول حرفه‌ای را بیاموزند و به رشد خودشان و رشد موسیقی سازمان کمک کنند.

صدای شهر را از ارکستر شهر بشنویم

صلاحی اضافه کرد: برای نخستین اجراها چهره‌های شاخص موسیقی کشور هم در کنار این جوانان کم تجربه خواهند نواخت. کریم قربانی، بهنام وادانی، هادی منتظری، محمدعلی کیانی‌نژاد، میلاد کیایی، کوروش بزرگ‌پور، احمد پژمان، کیوان پهلوان از جمله استادانی هستند که در اجرای نهایی در کنار ارکستر شهر خواهند بود. امیدواریم اولین اجرای این گروه به مناسبت دهه فجر باشد. 

وی در پایان گفت: ما همه حمایت‌های لازم را برای شکل‌گیری این ارکستر به کار می‌بریم و امیدواریم که این گروه حرفه‌ای بتوانند راه خود را در پیش بگیرند و روزی شاهد اجرای آنها در مهم‌ترین مراسم کشورمان باشیم. 

صدای شهر را از ارکستر شهر بشنویم

این سومین جلسه تمرین «ارکستر شهر» بود. اعضای این گروه یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته در فرهنگسرای اندیشه به تمرین می‌پردازند.

مطالب مرتبط
نظر شما