پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۸
کد خبر: ۹۰۷۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
مربی قرآنی برگزیده اجلاس سالانه مربیان آموزشی:
صغری هدایت، یکی از مربیان آموزشی سازمان فرهنگی هنری که در حوزه آموزش قرآن فعالیت می‌کند، از ویژگی‌های یک مربی قرآن خوب و اهمیت برگزاری اجلاس سالانه مربیان آموزشی صحبت کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صغری هدایت، یکی از هشت برگزیده دومین اجلاس سالانه مربیان آموزشی سازمان فرهنگی هنری است. این مربی باسابقه که حافظ ۱۰ جزء از قرآن کریم و کارشناس علوم قرآنی است، درباره چگونگی علاقه‌مند شدن به تدریس علوم مرتبط با قرآن کریم گفت: من در یک خانواده قرآنی بزرگ شدم و از کودکی با قرآن مأنوس بودم، اما از سال ۷۲ به صورت حرفه‌ای آموزش دادن قرآن را آغاز کردم.
 
هدایت که در فرهنگسرای قرآن مشغول به فعالیت است، درباره کارنامه کاری‌اش عنوان کرد: در مناطق مختلف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمله در مناطق ۹، ۱۰، ۱۸ و همچنین حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج و آموزش و پرورش تهران فعالیت داشته‌ام. همچنین در منطقه ۱۷ که محل زندگی‌ام است، کار تدریس قرآن انجام می‌دهم.
  
وی افزود: من بیشتر روخوانی و روانخوانی قرآن را آموزش می‌دهم، اما موارد دیگری مثل مفاهیم قرآن و... را هم درس داده‌ام. یک مربی قرآن اول باید بتواند آن چیزی را که بلد است، خوب انتقال دهد. اول باید قرآن آموز را با حروف عربی آشنا کند و بعد کلمات قرآنی را یاد بدهد و قوانین روخوانی را بیان کند.
 
این مربی باسابقه درباره برگزیده شدن در اجلاس سالانه مربیان آموزشی گفت: این تجلیل برایم خیلی خوب بود. چون بیمار هستم و شیمی‌درمانی می‌کنم، بسیار روحیه گرفتم. با برگزاری چنین برنامه‌هایی عشق به کار خیلی زیاد می‌شود و مربیان متوجه می‌شوند که زحمتشان مهجور نمی‌ماند.
 
وی تصریح کرد: تجلیل از مربیان قرآنی به نوعی اشاعه فرهنگ قرآنی است، چرا که امروز جوانان برای رفتن به سمت معلمی قرآن تردید دارند و فکر می‌کنند تلاششان دیده نمی‌شود.
هدایت ادامه داد: به نظر من مفاهیم و معانی قرآن خیلی غریب است و در کلاس‌های قرآن بیشتر روی صوت و لحن قرآن آموزان کار می‌کنند. تفسیر هم خیلی غریب است و کسی که خوب قرآن می‌خواند، باید بتواند مفاهیم را درک کند. 
 
وی درباره سختی‌های کارش بیان کرد: من عاشق کارم هستم و سختی‌ها را زیاد حس نمی‌کنم، اما مربی‌هایی هستند که مشکل دارند. من بعد از بیست و چند سال تدریس هنوز بیمه نیستم. به هر حال مشکلات وجود دارد، ولی مسئولان دلسوزی آمده‌اند که برای گسترش فرهنگ قرآنی تلاش می‌کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما