جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۷
کد خبر: ۹۰۷۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
نمایش «قمر در عقرب» سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه در خانه فرهنگ کوثر روی صحنه می‌رود.
خانه فرهنگ کوثر میزبان «قمر در عقرب»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون سالمندان فرهنگسرای شهر که مدتهاست نمایش «قمر در عقرب» را تمرین می‌کند این بار در خانه فرهنگ کوثر اجرا خواهد داشت.

محمد حسین یکتا نویسنده و کارگردان این اثر گفت: با توجه به فراگیرترشدن شبکه‌های اجتماعی و بروز مشکلات و معضلات بی شمار به‌ویژه برای خانواده‌ها؛ به این فکر افتادم نمایشی با این مضمون نگارش و اجرا کنم تا شاید زنگ خطر را برای خانواده‌ها به صدا درآورد.

یکتا که خود از بازیگران تئاتر و تلویزیون است در خصوص مضمون نمایش می‌گوید: «قمر در عقرب» داستان ننه قمر زن سالخورده‌ای است که از مهارت‌ها و امکانت امروزی بهره‌ای نبرده (او کارت بانکی و بلیط الکترونیکی وسایل نقلیه عمومی) و به همین خاطر در زمان تردد با اتوبوس یا مراجعه به بانک باعث عصبانیت افراد دیگر می‌شود. این در حالی است که نوه وی که با امکانات امروزی رشد کرده است دچار افسردگی حاد شده است و پزشک معالج وی را از هرگونه استفاده از فضاهای مجازی منع و اورا به ارتباط مستقیم و رودررو با مردم تشویق کرده است. تعارض و برخورد هریک از این دو تن در مواجهه با مشکلشان مضمون کلی نمایش را تشکیل داده است.

این نمایش اولین اثر کانون سالمندان فرهنگ سرای است که در آن پروین جهانشاهی، نصرالله سواد، منصوره شهسواری، مریم نفر، اکرم گل حسین، اقدس حیدرزاده، اکبر کاکاوند، زهره درخشانیان، ناصر ناصحی فر؛ ماه زر یعقوبی؛ لیلی اوامری؛ مرضیه اسماعیلی؛ فاطمه نافعی؛ زهره هاشمی؛ معین رهگذر؛ طاهره ابرازی؛ محمد علی کلهر و نازآفرین قلی زاده ایفای نقش می‌کنند.
اجرای این اثر نمایشی در خانه فرهنگ کوثر روز سه‌شنبه ۱۴ دی‌ماه سال جاری و از ساعت ۱۱ تا ۱۲ خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۵۶۹۰۴۰ تماس بگیرند و یا به آدرس خیابان ری؛ نرسیده به میدان قیام؛ پارک کوثر؛ خانه فرهنگ کوثر مراجعه کنند.

نظر شما