شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۱
کد خبر: ۹۰۷۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
عصر دیروز ۱۳دی ماه شبکه یکپارچه خانه‌های مشاوره مناطق۲۲گانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با رویکرد خانواده درمانی اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس، معاون و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تعدادی از مشاوران و کار‌شناسان،کار خود را آغاز کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عصر دیروز ۱۳ دی ماه خانه‌های مشاوره مناطق ۲۲گانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور محمود صلاحی رییس، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی و تعدادی از مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشاوران با برگزاری ویدئو کنفرانس به صورت همزمان در سالن جلسان این سازمان، کار خود را آغاز کرد. 

خانه‌های مشاوره در مناطق۲۲گانه آغاز به کار کرد

حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نسبت به اجرای شبکه یکپارچه خانه‌های مشاوره مناطق ۲۲گانه با رویکرد خانواده درمانی اسلامی گفت: «خانواده» از عناوین مهمی است که به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه جریان‌های مختلف بوده و خواهد بود. یکی از حملاتی که به ایران در حوزه شبکه‌های ماهواره‌ای صورت گرفته مربوط به بحث غیرت خانوادگی یا دینی بوده است. در دهه ۶۰ کارتون‌هایی از تلویزیون پخش می‌شد که برای جامعه متزلزل غرب ساخته شده بود، اما تاثیر خود را در کشور ما برجای گذاشته است.
 
وی با بیان اینکه پایه علم روان‌شناسی یهودی است، افزود: موضوع مشاوره با این جریان متفاوت است و در فضای اسلامی جای دیگری را نشانه گرفته است. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم تلاش‌های بسیاری در این حوزه انجام داده است. یکی از آن‌ها اجرای طرح «دوباره سلام» ویژه زوج‌های در آستانه طلاق بود که در دو تا از دادسرا‌ها اجرایی شد. در سال ۹۴ سازمان فرهنگی هنری به عنوان الگویی در حوزه تحکیم خانواده معرفی شد. اکنون در برخی از شهرهای بزرگ برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری اجرا می‌شود.

خانه‌های مشاوره در مناطق۲۲گانه آغاز به کار کرد 
 
ناصری‌پور با اشاره به دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه خانواده گفت: برنامه مثبت یک از برنامه‌های مهم دیگر ما در این حوزه بود که تماس‌های مکرری از سوی زوج‌های مثبت یک سال زندگی صورت گرفت. این موضوع نشان می‌دهد مهارت‌های زندگی در چند سال اول چه میزان اهمیت دارد و موضوع طلاق بیشتر در خانواده‌هایی است که نتوانستند این مهارت‌های لازم را به دست بیاورند. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن معرفی خانه‌های مشاوره گفت: برای این خانه‌های مشاوره رویکرد خانواده درمانی اسلامی اعلام شده و چند وظیفه برایشان در نظر گرفته شده است. توانمند سازی تفکری، ارزشی و روحی، توانمند سازی معیشتی و اقتصادی، توانمند سازی اجتماعی و خانوادگی از جمله وظایف این خانه‌های مشاوره است. به منظور رصد هرچه بهتر موضوعات و نتیجه‌گیری بهتر هم جلسات متعددی با حضور ۱۵۰ مشاور برگزار کردیم. ۵۶ نفر از ایشان مشاور فعال و ۲۳ نفر در مقطع دکتری هستند. 

وی با بیان اینکه راه اندازی خانه‌های مشاوره یکی از کارهای مهم انجام شده و از اتفاقات خوب برای شهروندان است، افزود: علاوه براینکه در هرکدام از مناطق ۲۲گانه کار مشاوره‌ای انجام می‌شود و مسئول خود را دارد، ۵ پهنه را نیز آماده کردیم. پهنه شمال که مسئولیت آن برعهده آقای دکتر کردی است شامل مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و فرهنگسرای رسانه می‌شود. پهنه مرکزی شامل مناطق ۷، ۶، ۱۱، ۱۰، ۱۲ و فرهنگسرای مترو با مسئولیت آقای دکتر لواسانی است. پهنه شرقی نیز مناطق ۸، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ را در بر می‌گیرد. پهنه غربی هم شامل مناطق ۵، ۹، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ و پهنه جنوب شامل مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۵، ۲۰ و فرهنگسرای قرآن می‌شود. 

پس از صحبت‌های حجت الاسلام حسن ناصری‌پور، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به صورت ویدئو کنفرانس خانه‌های مشاوره در مناطق ۶، ۱۵، ۱۴، ۱۸، ۸، ۱۷، ۱ و فرهنگسرای قرآن را افتتاح کرد. 

وی پس از گشایش رسمی خانه‌های مشاوره مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با عرض تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی، گفت: هنوز هم با پیشرفت علم و تکنولوژی که در فضای مجازی به وجود آمده است، صحبت و مذاکره چهره به چهره نسبت به همه این‌ها برتری دارد. همانند کتاب کاغذی که نسبت به کتاب الکترونیک بیشتر به دل می‌نشیند  یا گل مصنوعی که نسبت به گل طبیعی هیچ حسی را منتقل نمی‌کند و شادابی ندارد. صحبت کردن به صورت حضوری بسیاری از مشکلات کسانی را که فکر می‌کنند دیگر چاره ندارند، چاره می‌سازد. حتی کسانی که به قول خودشان شکست عشقی خورده‌اند و یا به قول امروزی‌ها تفاهم ندارند هم برطرف می‌کند.

خانه‌های مشاوره در مناطق۲۲گانه آغاز به کار کرد

محمود صلاحی ادامه داد: مشاور اگر مطالب را خیلی خوب بداند و فن بیان داشته باشد، مشکل طرف مقابل را هم خوب تشخیص دهد و مطالب خود را به صورت درست و به جا ارائه کند، بیشتر از ۹۰درصد مشکل افراد حل خواهد شد. عده‌ای که می‌گویند دیگر به بن بست رسیده‌اند، خیلی وقت‌ها تازه اول راه هستند و مشکلشان قابل رفع است. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اهمیت کار مشاوره گفت: کسی که در راه مشاوره قدم گذاشته، راه سنگینی دارد. این مقوله بسیار حساس است و نیازمند درک احساس طرف مقابل است. این جلسه یکی از شیرین‌ترین جلسات است و به خاطر اتفاقی که رخ داده بسیار خوشحال هستیم. منتها شرط ادامه دار شدن این خوشحالی استمرار است. در واقع شرط موفقیت استمرار است. استمرار و تداوم کار، ضامن بقا و نتیجه است. البته که چاشنی آن موضوعات علمی، به روز بودن و مبادله تجربه است. به هرحال امید است که بتوانیم خدمت در خوری به مردم و به خصوص نسل جوان بدهیم تا کسانی که نمی‌دانند بیایند و مشورت بگیرند. البته برای مواجه نشدن با مشکلات هم باید نزد مشاور رفت، مشاوره برای همه کار‌ها لازم است. 

خانه‌های مشاوره در مناطق۲۲گانه آغاز به کار کرد

در پایان این مراسم از علیرضا زندوکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴، عبدالرضا کردی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱، فریده حقی عسگر آبادی به عنوان مشاور بر‌تر تقدیر و نشان خانه مشاوره نیز رونمایی شد.
مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما