پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۹
کد خبر: ۹۰۷۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
ویژه برنامه بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ویژه برنامه «خورشید ری» ضمن تبریک و تهنیت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: اینکه میلاد‌ها، شهادت‌ها و شعائر اسلامی را گرامی می‌داریم در حقیقت اصل و اساس آن ترویج فرهنگ و سیره مقدس اهل بیت و امامزادگان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «خورشید ری» به مناسبت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) عصر دیروز ۱۴ دی ماه با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، امیر عبدالحسینی معاون هنری و سایر مدیران فرهنگی هنری مناطق زیر مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد. 

حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ابتدای این ویژه برنامه ضمن تبریک و تهنیت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و تشکر از مدیریت فرهنگی هنری منطقه۲۰ به سبب تدارک دیدن این برنامه گفت: اینکه میلاد‌ها، شهادت‌ها و شعائر اسلامی را گرامی می‌داریم در حقیقت اصل و اساس آن ترویج فرهنگ و سیره مقدس اهل بیت و امامزادگان است. حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) وقتی نزد امام هادی (ع) می‌رود، عرضه دین به ساحت قدسی ائمه می‌کند. آیا دین و مسیری که ما می‌رویم نیز درست است؟ امروزه چقدر در جامعه نسبت به دین و دینداری دغدغه است؟! در سطح کمی بالا‌تر چقدر برای حفظ صندلی و پست و جایگاه از دین استفاده ابزاری می‌شود؟! حتی کار به جایی می‌رسد که برای برگزار کردن یا نکردن کنسرت در جوار امام رضا (ع) دعوای سیاسی راه می‌افتد و فرضیه‌ای مانند امر به معروف اساسا از یادمان می‌رود. 

وی افزود: آن‌ها که لباس خدمت در سنگر فرهنگ بر تن کرده‌اند، مسئولیت سنگین تری دارند و باید این حقیقت را به ذهن بسپارند که وظیفه مهمی دارند. نباید از اینکه مردم را به دین و دینداری رهنمون کنیم، خجالت بکشیم. شاهد هستیم که‌گاه فردی که در دانشگاه و دبیرستان به فرائض دینی اهمیت می‌دهد، با چه الفاظی صدا می‌شود؟! صاحبان مسند فرهنگ نباید به موضوع دینداری بی‌تفاوت باشند. 

ناصری‌پور با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) راجع به امور فرهنگی به عنوان یک مهندس بزرگ شناخته می‌شد، از اجرای جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خبر داد و گفت: مدیریت فرهنگی هنری منطقه۲۰ جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم حسنی را در ابعاد مختلف تدارک دیده است و تا سال آینده در چنین روزی مراسم نهایی و اختتامیه آن برای معرفی برگزیدگان این جشنواره برگزار می‌شود. 

پس از شعرخوانی محمد مهدی صمیمی مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مهدی تقی‌نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷، عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی و معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به روی صحنه آمد. وی پس از عرض خیر مقدم به حاضران به بیان سخنانی درباره جایگاه والای حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پرداخت و گفت: در ایران اسلامی قریب به 10هزار امام‌زاده از فرزندان آل الله آرمیده‌اند. با اینکه نسب ایشان به اعراب می‌رسد، این تعداد متضمن یک پیام است که نشان می‌دهد نیاکان ما به خاطر ارادت به ائمه باعث شدند که اهل بیت اینجا را مامن و امن بدانند. این افتخار بزرگی برای پدران، مادران و اجداد ماست که باید آن را پاسداری کنیم. 

وی با اشاره حدیثی از امام هادی (ع) مبنی بر برابری زیارت قبر حضرت عبدالعظیم با زیارت امام حسین (ع) ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از حیث تبار و نسب به امام حسن مجتبی (ع) می‌رسند. ایشان کتابت قرآن می‌فرمودند و دستمزدشان را برای فقرا و مستمندان هزینه می‌کردند. ویژگی بارز دیگر ایشان جایگاه علمی بالای آن امامزاده عزیز است. همچنین درک محضر امامان معصوم و نقل روایت از امامان از ویژگی‌های دیگر اوست. 

سلیمی گفت: امروز با طوفانی برای دین مواجه هستیم. زمانی این طوفان به صورت شبیخون یعنی دزدانه و مخفیانه بود و حالا تهاجم یعنی به صورت سازمان یافته و هدف مشخص انجام می‌شود و تا زمانی که به اهداف خود برسند، می‌مانند. این تهاجم دین گریزی و دین ستیزی اصل هویت ما را تهدید می‌کند. اما وظیفه ماست که آن بحث الگو‌پردازی و الگوبرداری را که قرآن برایمان مطرح می‌کند عمل کنیم و باید‌ها و نباید‌ها و مشکلات اجتماعی را پایان دهیم. 

در پایان این آیین از نامه امام رضا (ع) به ساحت مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که به قلم استاد امیرخانی نگارش شده است، رونمایی شد.
مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما