چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۳
کد خبر: ۹۰۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
نمایشگاه آثار پیشگامان ایرانی ارمنی هنر معاصر ایران از روز جمعه ۱۷ دی ماه در نگارخانه مریم به نمایش در می‌آید.
آثار پیشگامان ایرانی ارمنی هنر معاصر ایران در نگارخانه مریمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه آثار پیشگامان ایرانی هنر معاصر ایران با مشارکت موزه آرداک مانوکیان باتوجه به رویکرد پاسداشت تاثیر هنرمندان مذکور بر هنر معاصر ایران در نگارخانه مریم برپا می‌شود. 

در این نمایشگاه آثاری از ۵ هنرمند پیشکسوت و تاثیرگذار در حوزه هنرهای تجسمی به نمایش در می‌آید. این هنرمندان که هریک راه و روشی اختصاصی در هنر خود برگزیدند، در شکل گیری هنر معاصر ایران نقش به سزایی ایفا کردند. لیلیت تریان (مجسمه ساز)، سرژ آواکیان (گرافیست)، ادمان آیوازیان (نقاش و معمار)، سیمون آیوازیان (نقاش، معمار و عکاس)، گارنیک دَرهاکوپیان (نقاش و معمار) از جمله این هنرمندان هستند. 

بهنام کامرانی هنرمند، محقق و پژوهشگر هنرهای تجسمی در خصوص این نمایشگاه می‌نویسد: 

فرهنگ و هنر ارامنه همزیستی پایداری با فرهنگ ایرانی داشته است. هنر ارمنی در ایران هم از آن تغذیه نموده، هم بر آن تاثیر گذاشته است. نام‌های بسیاری را می‌توان برشمرد که هرکدام لهجه‌ها و عناصر تازهای را به داشته‌های تصویری اضافه کرده اند. 

نمایشگاه حاضر هنرمندانی از رسانه‌های مختلف را در برمیگیرد. برخی از آن‌ها نه تنها در مقام هنرمند بلکه به خاطر استادی و تاثیر بر نسل‌هایی از شاگردان، هنر این سرزمین را بالنده‌تر کرده‌اند. عناصر آثار این هنرمندان قدرتمند و ساده اما همراه با روحی از بیانگری و غناست. گردآوری این آثار کمک می‌کند تا این آثار بیشتر در معرض دید و فکر قرار گرفته و راه برای پژوهش‌های آینده هموار‌تر شود. 

این نمایشگاه روز جمعه ۱۷ دی ماه ساعت۱۶ تا ۲۰ با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری، اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، کارن خانلریان نماینده شمال و مرکز ارامنه تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و جمعی از هنرمندان مجسمه ساز، نقاش و گرافیست در روز تولد حضرت عیسی مسیح (ص) گشایش می‌یابد. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۸ تا ۲۲ دی ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۸ به نشانی: خیابان کریمخان شمالی، نبش استاد نجات اللهی شمالی، بوستان حضرت مریم (س)، نگارخانه مریم مراجعه کنند.
برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما