پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۹۰۷۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
عباس شفیعی نقاش جوان کشورمان که این روز‌ها نخستین نمایشگاه نقاشی با خودکار را در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس برپا کرده است، گفت: «نگاه نو» اولین نمایشگاه نقاشی با خودکار در ایران است که آثار آن به سبک رئال ارائه شده است.
«نگاه نو» اولین نمایشگاه نقاشی با خودکار در ایران استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عباس شفیعی (متین) که نمایشگاهی در نگارخانه پردیسان برپا کرده است، درباره علاقه خود به هنر نقاشی گفت: نقاشی را از دوران کودکی به صورت خودآموخته آغاز کردم و از سال ۸۰ به صورت حرفه‌ای به این هنر پرداختم و تکنیک‌هایی مختلف نقاشی همچون مدادرنگی، پاستل، آبرنگ و رنگ روغن را فرا گرفتم. 
 
وی افزود: در سال ۸۳ نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در تهران و طی سال‌های ۸۴ و ۸۵ نیز نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری در گالری‌های پایتخت برگزار کردم. 
 
شفیعی درباره هنر نقاشی با خودکار رنگی گفت: این شاخه جدید هنری را از سال ۹۳ به صورت رئال آغاز کردم و بسیاری از هنردوستان من را به عنوان نخستین فردی که با این تکنیک نقاشی کرده، می‌شناسند. اواخر‌‌ همان سال گالری هنری آوینا را تاسیس کردم و به تدریس این هنر پرداختم. 
 
این هنرمند نقاشی ادامه داد: نگاه نو اولین نمایشگاه نقاشی با خودکار در ایران به سبک رئال است که دهم دی ماه با حضور استادان به‌نامی همچون امیر افضلی، صلاح‌الدین علامه‌زاده، ساعتی، مصور، بدوی و جمعی از شهروندان هنردوست منطقه ۵ گشایش یافت. 
 
وی گفت: در این نمایشگاه گروهی ۴۱ اثر با تکنیک خودکار از آثار هنرمندان و هنرجویان با موضوع پرتره‌های ایرانی و بناهای تاریخی کشورمان در معرض دید هنردوستان قرار گرفته است. 
 
شفیعی با اعتقاد بر اینکه نقاشی همچون بسیاری از هنرهای دیگر برای ترویج انسانیت و بازگشت به روح و ذات پاک انسانی است، گفت: به‌‌ همان اندازه که هنر پیشرفت می‌کند باید انسانیت نیز پیشرفت کند وگرنه ارزشی ندارد. 
 
این هنرمند نقاشی تصریح کرد: متاسفانه جریان نقاشی در ایران به طرف مادی گرایی و صرفا درآمدزایی سوق پیدا کرده است و بسیار کم هنرمندانی هستند که دنبال هنر فاخر و ناب باشند. دلیل علاقه‌مندی‌ام به تکنیک نقاشی با خودکار صرفا دوری از تکرار‌ها و یکنواختی و به چالش کشیدن خود بود. 
 
وی در پایان با بیان اینکه برای ترویج این نوع تکنیک نیز کلاس‌هایی برای تدریس و کارگاه‌های یک‌روزه و چند روزه در شهرهای مختلف مانند قزوین، اصفهان و انزلی برگزار کردم، گفت: نقاشی با خودکار تکنیکی جدید است و برنامه‌های بلندمدت و برنامه‌ریزی شده‌ای برای این نوع تکنیک در نظر داریم. 
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا بیستم دی‌ماه ساعت ۹ تا ۱۸ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.
نظر شما