پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۹
کد خبر: ۹۰۷۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
فرهنگسرای فردوس با برگزاری محفل ادبی با هم بخوانیم به بررسی و معرفی داستان «قضیه ما و آذر خانم» از کتاب «ترنج قالی» با حضور فریبا حاج‌دایی نویسنده اثر می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله محافل ادبی باهم بخوانیم از جمله برنامه‌های کتابخانه فردوس است که یکشنبه‌ها یک هفته در میان برگزار می‌شود.
 
در برنامه این هفته باهم بخوانیم کتابخانه داستان «قضیه ما و آذر خانم» از کتاب «ترنج قالی» با حضور فریبا حاج‌دایی نویسنده اثر، جعفر توزنده‌جانی نویسنده و منتقد ادبی و جمعی از علاقه‌مندان به کتابخوانی معرفی و بررسی می‌شود.
 
فریبا حاج‌دایی، نویسنده و روزنامه‌نگار متولد ۱۸ شهریور ۱۳۴۸ کرمانشاه است. وی آثارش را در مجلات گلستانه و رودکی و روزنامه سرمایه و نیز سایت دیباچه به چاپ رسانده است. حاج‌دایی با نشریات محلی مانند «عهد جوانی» همکاری نزدیک داشته و از او مجموعه داستانی به نام «با شیرینی وارد می‌شویم» منتشر شده است.
 
این نویسنده کرمانشاهی درباره کتاب «ترنج قالی» چنین می‌گوید: «این کار از سوی نشر فراسخن منتشر شده است و عموماً مضمون آثار من درونمایه اجتماعی دارد. گاهی وجودم از روابط انسانی و قوانین حاکم بر آنان به درد می‌آید و بر اساس همین درد، داستانی شکل می‌گیرد. اگر خطِ کلی داستان‌ها را در نظر بگیریم باید بگویم که دارای مضامین اجتماعی است. اما خطوط نازکتر آن چیزهای کوچکی است که ما در زندگی روزمره با آن درگیر هستیم و موضوعات کلی که در جهان دستمایه نگارش یک رمان یا داستان قرار می‌گیرد، تعداد اندکی است اما مهم این است که این موضوعات را چطور پرورش دهیم. به اعتقاد من دردِ مشترک مهم است.»
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ساعت ۱۶ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
 

نظر شما