پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۷
کد خبر: ۹۰۷۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
دبیر همایش «ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی» از افزوده شدن بخش رقابتی جشنواره به این همایش خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجید کمالی، رییس مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران، با اشاره به برگزاری چهارمین دوسالانه همایش و جشنواره ارتقای کیفیت، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی در اردیبهشت سال ۹۶، گفت: امسال برای نخستین بار «جشنواره» به همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی اضافه شده است. اهداف متعددی برای این جشنواره که امکان رقابت پویا بین موسسات فرهنگی ایجاد می‌کند، در نظر گرفته شده است. ۱. تبادل تجربیات بین موسسه‌ها و فعالان فرهنگی و ایجاد زمینه افزایی بیشتر ۲. تشویق موسسات و فعالان موفق از طریق ارزیابی محصولات بر‌تر فرهنگی ۳. جذب ایده‌های نو از طریق ایجاد تعامل و همکاری بین موسسه‌های فرهنگی و همکارانی که موثر هستند ۴. شناسایی و معرفی موسسه‌ها که تلاش بیشتری در حوزه ارتقای محصولات فرهنگی دارند. 

کمالی بخش‌های فیلم سینمایی، کتاب کودک، بازی‌های رایانه‌ای، اسباب بازی، پوشش، عفاف و حیا را از بخش‌های مختلف شرکت در این جشنواره عنوان کرد و افزود: بخش آزاد هم در این جشنواره در نظر گرفته شده است تا اگر محصولی فاخر بود و قابلیت ارائه داشت، بررسی شود. 
 
دبیر همایش و جشنواره «ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی» در خصوص موضوعات مطرح این جشنواره بیان کرد: آثاری که به دبیرخانه ارسال می‌شود باید معطوف به موضوعاتی همچون فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، تحکیم مبانی خانواده، ازدواج، فرزند آوری و اقتصاد مقاومتی باشد. 

رییس مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران تعدادی از شرایط ارائه آثار را برشمرد و گفت: آثار باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی و اعتقادی باشد و محصول با استانداردهای رایج حوزه تخصصی منطبق باشد. بدیع و نوآورانه بودن محصول، تاثیرگذاری محصول در مخاطبان یکی دیگر از ملاک هاست. استفاده از مواد اولیه و فن آوری ساخت داخل، تولید محصول بر اساس شیوه‌های علمی و روشمند از موارد دیگری است که باید به آن توجه کرد. 

کمالی با بیان اینکه اضافه شدن بخش جشنواره حالت رقابتی به همایش و جشنواره «ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی» می‌بخشد، افزود: سال‌های پیشین ارائه مقاله و نمایشگاه آثار وجود داشت. در این دوره دستگاه‌های فرهنگی سازمان‌ها، موسسات خصوصی و نهادهای فعال فرهنگی می‌توانند در جشنواره به صورت رقابتی شرکت کنند. نحوه ارسال آثار هم به این نحو است که موسسه یا فردی که فعالیت دارد، می‌تواند حداکثر پنج اثر خود را تا ۱۵ اسفندماه ۹۵ برای داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. البته آثاری که در سه سال اخیر تولید شده‌اند، اجازه شرکت در جشنواره را دارند.



دبیرخانه دایمی همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید برادران مظفر، نرسیده به خیابان بزرگمهر، بن بست مهربان، شماره ۲، مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران واقع است و شماره تلفن ۹ - ۶۶۴۸۶۹۲۸ آماده پاسخگویی به سوالات است.


برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما