شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۹
کد خبر: ۹۰۷۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
با مشارکت موزه و کتابخانه ملی ملک برگزار می‌شود
نمایشگاه نسخ خطی دعای صباح امیرالمومنین به خط‌ ام السلمه با مشارکت موزه و کتابخانه ملی ملک در نگارخانه فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
نمایشگاه نسخ خطی دعای صباح امیرالمومنین به خط‌ ام السلمهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیست و پنجم دی‌ماه تا هشتم بهمن ماه نگارخانه فرهنگسرای گلستان از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان برگزاری نمایشگاه نسخ خطی دعای صباح امیرالمومنین است. 

دعای پرفیض و اثرگذار صباح از جمله دعاهای معروف در زمینه علم، حکمت و آداب برای اهل معرفت است. نسخه خطی نفیس دعای صباح کتابخانه و موزه ملی ملک‌های دیگری ارزشمند است زیرا صاحب این اثر بی‌بدیل یک بانوی ایرانی است. در حقیقت این نسخه از دعای صبح دعا مایه فخر و مباهات بانوان ایران زمین است چرا که نسخ خطی دعای صباح توسط بانوی خوشنویس به نام‌ام سلمه دختر فتحعلی شاه قاجار و زیبا چهر خانوم گرجی تبار به رشته تحریر درآمده است. 

ام سلمه از جمله خوشنویسان معروف و سرایندگان قرن ۱۳ هجری قمری است که از محضر اساتید بزرگ خوشنویسی بسیاری مانند آقا زین العابدین اصفهانی و حاج علی آقا فرزند محمد علی خان نظم الدوله بهره برده است. 

از علاقه‌مندان به تماشای دعای صباح امیرالمومنین اثر‌ ام سلمه دعوت می‌شود پنجم دی‌ماه تا هشتم بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما