سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۰
کد خبر: ۹۰۸۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
فرهنگسرای هنگام در فصل زمستان با مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها فرصت مناسبی را برای پرکردن اوقات فراغت آن‌ها فراهم کرده است.
برنامه‌های کارگاهی فرهنگسرای هنگامبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه کودکان امروز، طی روزهای ۱۹ و ۲۶ بهمن ماه با هدف پرورش خلاقیت در کودکان با استفاده از شیوه‌های نوین برگزار می‌شود. 

خلاقیت باعث رشد اجتماعی، تقویت ذهنی و خودباوری بیشتر در رشد قدرت و نظم کودکان می‌شود و علاوه بر پرورش نیروی تخیل در آن‌ها در رشد ذهنی وپرورش قدرت و استعدادهای هنری کودکان حائز اهمیت است. در این کارگاه آموزشی خانم کستوانی کار‌شناس برنامه با استفاده از روش‌های نوین و با ابزاری همچون: عروسکهای دست ساز کودکان، نور، اشیا بازیافت و... بازیهای متنوعی را به کودکان ارائه و نیروی خلاقیت آن‌ها را پرورش می‌دهد. این کارگاه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن این فرهنگسرا برپا می‌شود.
 
از دیگر کارگاه‌های فعال در این فصل کارگاه سایبان هنگام می‌باشد. این کارگاه به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای حضور بانوان در فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی به فعالیت می‌پردازد. 

سایه‌بان هنگام فرصتی است برای حضور حداکثری بانوان در فعالیتهای مختلف و ارائه آموزش‌های مناسب برای این قشر از جامعه. درنخستین جلسه زمستانی این نشست، بانوان با مهارتهای لازم جهت ارتباط با کودکان خود و مشارکت در دنیای آن‌ها آشنا می‌شوند. در این برنامه همچنین مادران شرکت کننده یاد می‌گیرند چگونه همراه با بازی، آموزش‌های لازم مربوط به این دوره سنی را به کودکان خود ارائه دهند. کارگاه فوق در تاریخ ۱۹دی ماه از ساعت ۱۰تا ۱۲ برگزار می‌شود. 

در فصل زمستان کودکان و نوجوانان خلاق در حوزه نمایش می‌توانند در کارگاه هنری هفت نما شرکت کنند. 

کانون نمایش فرهنگسرای هنگام به منظور ارتقاء هنر نمایش و کشف استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان اقدام به برپایی سلسله کارگاه‌های هنر نمایش خلاق با عنوان هفت نما می‌نماید. دراین کارگاه صحنه‌ای وجود نداردو اعمال و گفتار کودکان بداهه شکل می‌گیرددر اصل در این کارگاه مربی نقش راهنما را ایفا می‌نماید. دراین برنامه شرکت کنندگان با اصول اجرا، بداهه گویی، نمایشنامه خوانی و... آشنا می‌شوند. کارگاه هفت نما در تاریخ ۱۹دیماه و۱۰بهمن ماه از ساعت ۱۴الی ۱۶برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این کارگاه‌ها می‌توانند به فرهنگسرای هنگام مراجعه کنند و یا با شماره ۷۷۴۹۱۴۹۱ تماس بگیرند.
نظر شما