شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۲
کد خبر: ۹۰۸۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
نمایشگاه «نقاشی و مجسمه جاده ابریشم» مجموعه آثار مجید حمیدیان، شنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۱۶، در نگارخانه سرو به نمایش گذاشته می‌شود.
مجموعه آثـار مجید حمیدیان در نگارخانه سرو به نمایش گذاشته می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در نمایشگاه «نقاشی و مجسمه جاده ابریشم» تعداد ۵۰ اثر نقاشی و مجسمه‌های سرامیکی به نمایش گذاشته می‌شود.
 
مجید حمیدیان متولد سال ۱۳۴۰ اهل تهران، بعد از گذراندن دوره دبیرستان، زیر نظر استاد گلزاری کار نقاشی را فرا گرفت و در رشته‌های طراحی و گرافیک دوره‌های متعددی را گذراند، سپس به هنرهای نمایش روی آورد و مدرسه تئا‌تر آناهیتا را نزد مصطفی اسکویی، مهین اسکویی و مهدی فتحی به پایان رسانید. سیستم استانیسلاوسکی و در گروه‌های حرفه‌ای خانه نمایش به ایفای نقش پرداخت. سپس برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه رفت و در دانشگاه هنرهای زیبا شهر لیل (شمال فرانسه) در رشته‌های نقاشی و مجسمه سازی ادامه تحصیل داد که چندین نمایشگاه در پاریس و شهرهای مختلف فرانسه را در پی داشت. در تمام این سال‌ها از هنرهای نمایش دور نشد، او به ساختن فیلم‌های کوتاه مستند و تخیلی چون پنجره‌های گمشده، مرثیه‌ای برای یک رویا، روایتی دیگر از جنگ، فرشته‌های در باد ایتگاه آخر، زخم‌های عشق (فیلم مستندی از استاد قربانعلی سلیمانی) پرداخت که در جشنواره‌هایی چون IDFA آمستردام، مونتکاتینی ایتالیا، جشنواره سوئیس، فرانسه و ایران به نمایش در آمدند.

وی سال‌های متمادی را در دانشگاه ESAAT (LILLE) در نزد استادانی چون ARMSND PEBEVE و GUY LE PERSE که از مجسمه سازان سر‌شناس شمال فرانسه بودند به کار خلق آثار هنری مشغول بود. وی به تازگی کارهای خود را در ایران به نمایش گذاشته و تقویم نمایشگاهی وی به استفاده از تکنیک رنگ و لعاب و هنر انتزاعی مدرن پرمشغله است.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند ۲۶ تا ۳۰ دی ماه، ساعت ۱۰ تا ۱۹ به فرهنگسرای سرو  واقع در خیابان ولی عصر (عج)، بعد از پارک ساعی، ساعی یکم مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما