شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۶
کد خبر: ۹۰۸۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دی ماه همچون ماه‌های پیشین میزبان هنرمندان شده است.
گشتی در نگارخانه‌های شهر تهران در هفته چهارم دی ماهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه‌هایی با آثار خوشنویسی، نقاشی و عکاسی در نگارخانه‌ها و فرهنگسراهای سازمان فرهنگی هنری پذیرای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی شده است. 

نمایشگاه آثار خوشنویسی میثم سلطانی در باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه آثار خوشنویسی میثم سلطانی تا ۲۷ دی ماه در باغ موزه هنر ایرانی آماده بازدید علاقه‌مندان است. 

میثم سلطانی از مدرسان انجمن خوشنویسان ایران در استان قم و از شاگردان استاد مجتبی ملک‌زاده است. این نمایشگاه، سومین نمایشگاه انفرادی این هنرمند است که شامل ۴۰ اثر از آخرین آثار ایشان است که در اندازه‌های غبار تا مشقی، تحریر شده و نشان دهنده سیر رشد و تکامل هنری این هنرمند جوان است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۷ دی ماه از ساعت ۹ تا ۲۱ به نشانی: تهران، خیابان ولیعصر، بالا‌تر از چهارراه پارک وی، خیابان فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، چهارراه دکتر حسابی، شماره‌ ۳۰، باغ موزه هنر ایران، گالری پردیس مراجعه کنند. 


 «رویش سبز» در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق

نمایشگاه «رویش سبز» با آثاری از استاد پانیذ معظمی گودرزی و هنرجویان تا ۲۸ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ آماده بازدید علاقه‌مندان است. 
 
 
آثار این نمایشگاه با ۵۰ اثر و با تکنیک پاستیل و آبرنگ رنگ روغن و سیاه قلم و به سبک رئال و با موضوع طبیعت بی‌جان است. 
 
استاد معظمی گودرزی با بیش از یک دهه تجربه در هنر نقاشی تا کنون نمایشگاه‌های مختلف و رتبه‌های بر‌تر را در کارنامه کاری خود دارد. 

علاقه‌مندان به هنر نقاشی می‌‌توانند به نشانی: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۷۷۷۸۲۲۱۱ تماس بگیرند. 

نمایشگاه خاک و دل در فرهنگسرای شفق

در نمایشگاه «خاک و دل» ۴۰ اثر از سمیرا کاظمی با استفاده از تکنیک اسکیس و راندو در ابعاد مختلف به نمایش درآمده است. 

سمیرا کاظمی فارغ التحصیل رشته کار‌شناسی معماری با ابزار جدید و ارائه کار با هنر دست از سال ۹۲ زیر نظر مرتضی صدیق اسکیس و راندو پیشرفته را آغاز کرد. 
 
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه یاد شده می‌توانند تا ۲۹ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ به فرهنگسرای شفق واقع در یوسف آباد خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۵۴۰۱۸ تماس بگیرند. 


«طنین» در نگارخانه آفرینش نقش

نمایشگاه «طنین» آثار استاد فخری داودی است که با تکنیک رنگ اکریلیک و با موضوع هنری آبستره بر دیواره‌های نگارخانه نقش بسته است. 

استاد داودی تاکنون در نمایشگاه‌های مختلف هنری شرکت کرده است و در کارنامه هنری خود رتبه‌های مختلفی را کسب کرده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۸ دی ماه از ساعت ۹ الی ۱۹ برای بازدید به نشانی: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق، نگارخانه آفرینش نقش مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۷۷۷۸۲۲۱۱ تماس بگیرند. 


«از نگاه من» در نگارخانه کلک خیال

نمایشگاه عکس «از نگاه من» شامل ۲۰ قطعه عکس در ابعاد ۷۰*۵۰ از آثار علیرضا توانایی با موضوع «نگاه زیبا‌شناسانه» به مناظر و طبیعت شهر تهران است. 

علیرضا توانایی، وکیل پایه یک دادگستری و کار‌شناس ارشد رشته حقوق، دو سال است عکاسی را به صورت خودآموز و حرفه‌ای آغاز کرده است. 

 این نمایشگاه تا ۳۰ دی‌ماه در نگارخانه «کلک خیال» واقع در طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق از ساعت ۸ تا ۱۶ آماده بازدید علاقه‌مندان است. 

نگارخانه کلک خیال درخیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق واقع است. 


نمایشگاه نسخ خطی دعای صباح امیرالمومنین در فرهنگسرای گلستان

نمایشگاه نسخ خطی دعای صباح امیرالمومنین به خط‌‌ ام السلمه با مشارکت موزه و کتابخانه ملی ملک هشتم بهمن ماه در نگارخانه فرهنگسرای گلستان دایر است. 

دعای پرفیض و اثرگذار صباح از جمله دعاهای معروف در زمینه علم، حکمت و آداب برای اهل معرفت است. نسخه خطی نفیس دعای صباح کتابخانه و موزه ملی ملک‌های دیگری ارزشمند است زیرا صاحب این اثر بی‌بدیل یک بانوی ایرانی است. در حقیقت این نسخه از دعای صبح دعا مایه فخر و مباهات بانوان ایران زمین است چرا که نسخ خطی دعای صباح توسط بانوی خوشنویس به نام‌ام سلمه دختر فتحعلی شاه قاجار و زیبا چهر خانوم گرجی تبار به رشته تحریر درآمده است. 

ام سلمه از جمله خوشنویسان معروف و سرایندگان قرن ۱۳ هجری قمری است که از محضر اساتید بزرگ خوشنویسی بسیاری مانند آقا زین العابدین اصفهانی و حاج علی آقا فرزند محمد علی خان نظم الدوله بهره برده است. 

از علاقه‌مندان به تماشای دعای صباح امیرالمومنین اثر‌‌ام سلمه دعوت می‌شود تا هشتم بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند. 

نمایشگاه نقاشی و مجسمه جاده ابریشم در نگارخانه سرو


نمایشگاه «نقاشی و مجسمه جاده ابریشم» مجموعه آثار مجید حمیدیان از شنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۱۶، در نگارخانه سرو گشایش می‌یابد. 

مجید حمیدیان متولد سال ۱۳۴۰ اهل تهران، بعد از گذراندن دوره دبیرستان، زیر نظر استاد گلزاری کار نقاشی را فرا گرفت و در رشته‌های طراحی و گرافیک دوره‌های متعددی را گذراند، سپس به هنرهای نمایش روی آورد و مدرسه تئا‌تر آناهیتا را نزد مصطفی اسکویی، مهین اسکویی و مهدی فتحی به پایان رسانید. سیستم استانیسلاوسکی و در گروه‌های حرفه‌ای خانه نمایش به ایفای نقش پرداخت. سپس برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه رفت و در دانشگاه هنرهای زیبا شهر لیل (شمال فرانسه) در رشته‌های نقاشی و مجسمه سازی ادامه تحصیل داد که چندین نمایشگاه در پاریس و شهرهای مختلف فرانسه را در پی داشت. در تمام این سال‌ها از هنرهای نمایش دور نشد، او به ساختن فیلم‌های کوتاه مستند و تخیلی چون پنجره‌های گمشده، مرثیه‌ای برای یک رویا، روایتی دیگر از جنگ، فرشته‌های در باد ایتگاه آخر، زخم‌های عشق (فیلم مستندی از استاد قربانعلی سلیمانی) پرداخت که در جشنواره‌هایی چون IDFA آمستردام، مونتکاتینی ایتالیا، جشنواره سوئیس، فرانسه و ایران به نمایش در آمدند. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۲۶ تا ۳۰ دی ماه، ساعت ۱۰ تا ۱۹ به فرهنگسرای سرو به واقع در خیابان ولی عصر (عج)، بعد از پارک ساعی، ساعی یکم مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما