شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۶
کد خبر: ۹۰۹۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزاری جشنواره فیروزه را در راستای عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب و شهردار تهران دانست و گفت: جشنواره فیروزه برای تقدیر و شناسایی و توانمندسازی از فعالان حوزه تولید محصولات فرهنگی برنامه ریزی شده است.
جشنواره فیروزه، با ۲۰ سال تأخیر برگزار می‌شود////////////به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن ناصری پور درباره جشنواره فیروزه بیان کرد: جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه اقدامی مؤثر در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه از جمله مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، موضوع محصولات فرهنگی است، ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ظرفیتی که دارد و همچنین فعالیتی که در طول سال‌های متمادی در این حوزه داشته به خوبی می‌تواند با برگزاری چنین جشنواره‌هایی، فعالان و تولید کنندگان محصولات فرهنگی خوب و با کیفیت را شناسایی و حمایت کند.

وی با بیان اینکه جشنواره فیروزه می‌بایست خیلی قبل‌تر از این برگزار می‌شد ادامه داد: برپایی جشنواره‌ای مانند فیروزه باید ۲۰ سال قبل اتفاق می افتاد؛ چرا که دشمنان انقلاب و اسلام از بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با برنامه ریزی‌های وسیع سعی در نفوذ در فرهنگ انقلابی، اسلامی کشور کرده‌اند.

او با تاکید بر اینکه با ارزیابی‌های دقیق و کارشناسی شده می‌توان ویژگی‌های محصولات فرهنگی با کیفیت را تببین کرد، ادامه داد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند باوجود انجام فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که تا کنون در حوزه فرهنگ صورت گرفته اما همچنان این طور تصور می‌شود که در در این حوزه  نوعی ولنگاری وجود دارد که باید دستگاه‌های فرهنگی برای حل این مشکل چاره اندیشی کرده و راهکارهای جدی و اجرایی را برای رفع آن بیندیشند.

ناصری پور با بیان اینکه یکی از راه‌های ممکن، پر رنگ شدن نقش نظارتی دستگاه‌های فرهنگی و کاهش تصدی گری آنها در امور فرهنگی است، گفت: باید در کنار واگذاری امور فرهنگی به مردم و حمایت از حرکت‌های خودجوش مردمی، دستگاه‌های فرهنگی کشور، با تعیین و تدوین سیاست‌های درست، جامعه را برای دستیابی به اهداف فرهنگی خود هدایت و راهبری کنند.

مشاور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با توجه به محور موضوعی نخستین جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه، گفت: یکی از این محورها به محصولات  فرهنگی تولید شده در حوزه قرآن و خانواده اشاره دارد، موضوع خانواده و موضوع قرآن، موضوعاتی هستند که به دلیل جایگاه رفیع قرآن در فرهنگ اسلامی ما  و نقشی که این کتاب آسمانی در تعالی و تکامل انسان ایفا می‌کند و همچنین جایگاه مهم خانواده در جامعه امروزی و آسیب‌هایی که با وجود گسترش فضای مجازی متوجه آن شده است باید به آنها توجه بیشتری شود و سازمان در دو سال اخیر فعالیت‌های خوبی را در این موضوعات انجام داده است.

ناصری پور ابراز امیدواری کرد که با محوریت موضوع خانواده و قرآن در جشنواره محصولات فرهنگی فیروزه، شاهد جهت گیری تولید محصولات فرهنگی فاخر و اثر گذار حول این موضوعات باشیم.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به حکم انتصاب رییس سازمان فرهنگی هنری  توسط شهردار تهران گفت: در حکمی که توسط دکتر قالیباف برای انتصاب ریاست سازمان صادر شد، توجه ویژه‌ای به حوزه محصولات فرهنگی شده است و  ایشان در آن حکم  «مرکزیت برای سفارش طراحی تولید و ارزیابی کالاهای فرهنگی به منظور نظارت و اعطای مجوز به تمام بخش‌های شهرداری تهران» را به عنوان یکی از مأموریت های رئیس سازمان ذکر کرده‌اند، مأموریتی که  مطالبه به حق و به جایی بوده و نشان از توجه ویژه شهردار تهران به موضوع مهم محصولات فرهنگی دارد، اما با توجه داشته باشیم که تحقق این دستور شهردار تهران نیازمند ایجاد زمینه کارشناسی و درست برای ارزیابی محصولات با کیفیت دارد.

به گفته معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با توجه به اهداف جشنواره فیروزه به نظرمی‌رسد که بتوان به این مأموریت جامه عمل پوشانده و آن را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره فیروزه برای تقدیر و شناسایی و توانمندسازی از فعالان حوزه تولید محصولات فرهنگی برنامه ریزی شده است، ادامه داد: امسال نخستین مرحله از جشنواره فیروزه را برگزار خواهیم کرد و به حول قوه الهی در سال‌های آتی اجرای آن را ادامه خواهیم داد، تا هم زمینه‌ای برای تقدیر از تولیدکنندگان محصولات فرهنگی فاخر ایجاد شود و هم تولیدکنندگان این محصولات انگیزه تولید محصول بهتر و با کیفیت‌تر را بیابند.
نظر شما