پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۴
کد خبر: ۹۰۹۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
دوره‌های آموزشی معرق و منبت استاد صلاح‌الدین علامه‌زاده در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.
برگزاری کارگاه آموزشی معرق و منبت در فرهنگسرای فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوره‌های آموزشی معرق و منبت با هدف اشاعه هنرهای اصیل ایرانی برگزار خواهد شد و هنرجویان در این دوره‌ها تکنیک‌ها و روش‌های معرق و منبت را در سطح مقدماتی و پیشرفته آموزش می‌بینند.
 
صلاح‌الدین علامه‌زاده بیش از ۴۰ سال است که معرق چوب را به عنوان یک رشته هنری دنبال کرده و نزدیک به ۳۰ سال است که این هنر سنتی ظریف ایرانی را آموزش می‌دهد.
 
حدود ۲۰۰ استاد در رشته معرق از محضر ایشان بهره برده و هم اکنون این استادان هنر معرق را در ایران و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی، کانادا، ایالات متحده و استرالیا به علاقه‌مندان تدریس می‌کنند.

یکی از کارهای استاد علامه‌زاده تعلیم هنر معرق تحت نظارت و سبک خاص ایشان به نابینایان جوان است که این کار در تاریخ هنر جهان به‌ویژه معرق سابقه ندارد. آثار این هنرمندان نابینا تاکنون در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش گذاشته شده و تحسین بینندگان را بر انگیخته است.
 
علامه‌زاده تاکنون نمایشگاه‌های متعدد معرق را در داخل و خارج از کشور از جمله کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، امارات متحده عربی (ابوظبی)، هلند، دانمارک، سوئد، سوئیس و همچنین در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرده که مورد استقبال از سوی بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این دوره‌های آموزشی می‌توانند دوشنبه‌های هر هفته به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۲۸ تماس بگیرند.
نظر شما