جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۶
کد خبر: ۹۰۹۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
اولین جلسه خانواده پایدار (صبوری زیر آسمان شهر) با حضور ملیحه احمدی رییس دارالقرآن شهرداری منطقه ۱۹ روز بیستم دی ماه در خانه فرهنگ میعاد برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست آموزشی با موضوع صبر ملیحه احمدی، کارشناس برنامه درباره‌ اقسام صبر، فواید صبر، صبر ریشه همه خوبی‌ها، صبر از نگاه قرآن، آثار صبر و بردباری در زندگی مطالبی را بیان و پیرامون این موضوع با مخاطبان به بحث و گفت‌وگو پرداخت. 
 
ملیحه احمدی ضمن تعریف معنای کلمه صبر گفت: صبر به معنای شکیبایی است و صبور کسی است که در برابر رخدادهای زشت و زیبای زندگی، پایداری خود را از دست نمی‌دهد و ناخوشی‌ها وی را از میدان آزمایش خارج نمی‌سازد. صبر، سرآمد صفات پسندیده انسانی است و با صبر می‌توان به جمیع کمالات دست یافت. بنابراین، آدمی باید در کسب هر صفت پسندیده‌ای بکوشد و چنانچه با کوشش و صبر گوهر گران بهایی به دست آورد، در حفظ آن کوتاهی نکند تا به آسانی از دستش ندهد.
  
وی در ادامه اقسام صبر را برشمرد و گفت: صبر بر سه قسم است: صبر بر بلیه و مصیبت، صبر بر اطاعت و عبودیت و صبر از گناه و معصیت و این قسم سوم از دو قسم اول بالاتر و پرارزش‌تر است.
 
ملیحه احمدی با اشاره به نقش صبر در زندگی انسان‌ها گفت: زندگی انسان با صبر معنادار می‌شود، چرا که بدون تردید زندگی آدمی آمیخته با فراز و نشیب و تلخ و شیرین و پیروزی و شکست است و اگر او تسلیم نیمه تاریک و تلخ حوادث شود، هرگز سرافراز و سعادتمند نخواهد شد.  تکیه بر قدرت لایزال الهی صبر و تحمل مؤمن را دو چندان می‌کند، از این رو خداوند چنین می‌فرماید: که شکیبا باش و شکیبایی جز با یاری خداوند نیست. دعا کردن یکی از راه‌های تقویت صبر است که با تأسی گرفتن از امامان و معصومین می‌توانیم توان خود را در برابر مشکلات ارتقا دهیم.
  
وی در پایان  بیان کرد: یکی از موارد مهم صبر در زندگی زناشویی صبر بر اخلاص همسر و نیز صبر بر سختی‌های مالی و گاه معنوی زندگی مشترک است و  سرافراز و سعادتمند نخواهد شد کسی که به این ابزار توجه نکند.
   
علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه‌های خانه فرهنگ میعاد می‌توانند به نشانی خانی آباد نو، ۲۰ متری میعاد، کوچه ۳۵ مراجعه کنند و یا با شماره ۵۵۵۲۰۷۰۸ تماس بگیرند.
نظر شما