سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۰۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود
افتتاحیه نمایشگاه دومین مسابقه عکاسی و رونمایی از کتاب «خانه‌های روستایی» ۳۰ دی با حضور هنرمندان و عکاسان کشور در موزه امام علی (ع) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین مسابقه عکاسی «خانه‌های روستایی» با هدف مستندسازی معماری روستایی ایران و شناخت تاثیرات عوامل اقلیمی، اقتصادی، فرهنگی – اجتماعی و سوانح طبیعی بر بافت و مسکن روستایی در دو بخش تک عکس و عکس‌های مقایسه‌ای از طریق فراخوان سراسری برگزار شده است. 

مراسم افتتاحیه نمایشگاه دومین مسابقه عکاسی همراه با رونمایی از کتاب «خانه‌های روستایی» و تقدیر از برگزیدگان در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)‌برگزار می‌شود.
  
مسابقه با حضور یک هزار و ۳۱۲ نفر و ۵ هزار و ۲۷۸ اثر به مرحله داوری رسیده، که از این تعداد ۱۲۲ اثر در محورهای ذکر شده به نمایشگاه راه یافته است.
  
بخش ویژه نمایشگاه نیز شامل ۲۸ اثر از استادان و هنرمندان مدعو است که با توجه به محورهای مسابقه و فضای کلی نمایشگاه با انتخاب خود هنرمندان صاحب اثر، به نمایش گذاشته می‌شود.
 
محورهای موضوعی بخش تک عکس عبارتند از: زندگی قدیم کالبد جدید- زندگی جدید کالبد قدیم، رابطه فرهنگ و معماری روستا، مسکن معیشت محور،  معماری مسکن روستایی (داخلی – کالبد بیرونی)، مسکن روستایی و سوانح طبیعی  و بافت کالبدی سازگار با محیط.
  
مراسم افتتاحیه پنج شنبه ۳۰ دیماه و نمایشگاه از ۳۰ دی تا ۲۱ بهمن در موزه امام علی (ع) برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی: خیابان ولی عصر(عج)،روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلـوار اسـفندیار، شــماره ۳۵، موزه هنرهای دینی امام علی(علیه السلام) و یا با شماره 22024848 تماس بگیرند.
نظر شما