چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۷
کد خبر: ۹۰۹۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
در جلسه مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری در جلسه نشست معاونان، مديران كل، مديران صف و ستاد، روسای فرهنگ‏سراهای خاص و تابعه و مديران عامل موسسات این سازمان جهاد مهربانی را کاری ارزشمند دانست که به ساماندهی ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل شهر تهران می‌پردازد و نیازمند تبیین است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست رییس سازمان فرهنگی هنری با مدیران و معاونان این سازمان روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه برگزار شد. 
 
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری صحبت‌هایش را با تسلیت به عضو حقوقدان شورای نگهبان آغاز کرد و گفت: به برادر عزیزمان محسن اسماعیلی تسلیت عرض می‌کنم که قبلاً رییس هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری بودند و در غم از دست دادن پدر بزرگوارشان هستند. ایشان مدیر باارزشی برای نظام است که در سن به نسبت کمی به درجه اجتهاد رسیده و عضو مجلس خبرگان رهبری است. 
  
وی با اشاره به لزوم آمادگی در برابر دشمنان عنوان کرد: وقتی امروز در دنیا جنگ نرم مطرح است، وقتی تهاجم فرهنگی عینیت پیدا کرده و دیگر در ایده نیست، وقتی پژوهش‌ها و برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که بعضی‌هایش خاص ایران است، دیگر نمی‌توانیم بگوییم این مسئله یک توهم است. در فتنه ۸۸ چقدر شبکه‌های فارسی‌زبان طراحی شده توسط دشمنان ما کار کردند. چیزهایی هم که نشانه می‌گیرند کاملاً مشخص است، مثلاً اصل ولایت فقیه. قبلاً بعضی در داخل می‌گفتند اینها اختلاف سلیقه است، اما الان نمی‌شود این را گفت. اینها یک کینه‌ای نسبت به امام خمینی (ره) دارند، چون معادله قدرت را به هم زده و قدرت را به مردم داده است. 
   
صلاحی ادامه داد: تشکیل داعش برای چه بود؟ سوریه صرفاً نقطه شروع بود و هدف جای دیگری است. دشمن در مباحث فرهنگی خطرناک‌تر از داعش است. نمی‌توانیم بگوییم سرمان شلوغ است و کار زیاد داریم، تصور کنید چقدر باید کار کنیم تا به زحمات یک شهید مدافع حرم برسیم. اکنون زمان ایثار و فداکاری در بخش فرهنگی است. 
 
وی افزود: جهاد مهربانی کار ارزشمندی است که شهردار تهران آن را ابلاغ کرد. شاید برخی بگویند این کار شهرداری نیست؛ درست است، اما این کار روی زمین مانده و باید انجام شود. بیش از ۱۰ هزار کودک داریم که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند، کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرستی که امروز گدایی می‌کنند یا چیزی می‌فروشند. این کودک در همین جا متوقف نمی‌شود و در جوانی به موادفروشی یا سرقت و دیگر آسیب‌ها می‌رسد. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری بهترین عملکرد طرح را اجرای تدریجی آن دانست و اظهار کرد: جهاد مهربانی طرحی است که با تدبیر اینها را جمع‌آوری کند و آموزش دهد. دیگر زمان آن گذشته که این افراد را در جایی نگهداری کنیم.   
  
وی اضافه کرد: این تعدادی که برای کمک به عنوان همیار ثبت نام شده‌اند، باید مرحله به مرحله جلو بروند و مثلاً اگر کسی می‌خواهد یک روز در هفته به صورت رایگان تدریس کند، باید خوب توجیه شود تا طرح را درست اجرا کند. باید حامیان طرح را دور هم جمع کنیم و مرحله به مرحله با آنها تعامل داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد، استقبال دانشجوها و استادان هم بیشتر می‌شود. وقتی یک استاد بداند کارش اثر دارد، با جان و دل می‌آید. خودمان هم باید در جهاد مهربانی شرکت کنیم و درس بدهیم. خانه شهریاران جوان ۲۵ هزار جوان تحصیل‌کرده دارند که حاضرند تدریس کنند.  
 
صلاحی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار معلم در تهران داریم، اگر طرح خوب تبیین شود بخش قابل توجهی از این تعداد در جهاد مهربانی حضور پیدا می‌کنند. ممکن نیست طرح را خوب معرفی کنیم و مردم به شرکت در آن علاقه‌مند نشوند. باید با برنامه‌ریزی صحیح از منابع مالی، منابع انسانی و تجهیزات درست استفاده کنیم و از اعتبار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بین مردم بهره ببریم. در حال حاضر مناطق ۱۲، ۱۵ و ۲۰ در حال اجرای جهاد مهربانی هستند و از ۱۵ بهمن ماه همه مناطق اجرای خود را آغاز می‌کنند و امیدواریم موفقیت‌آمیز باشد. 
 
وی در پایان گفت: درباره دهه فجر چند نکته را عرض کنم. دشمنان اسلام می‌خواهند مناسبت‌هایی مانند دهه فجر و روز قدس را کمرنگ کنند. کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان» را طراحی کردند، مطمئناً موافقان صهیونیسم بودند. رأس فتنه بیرون از کشور بود. این یک طراحی صهیونیستی بود. عَلَم انقلاب اسلامی در ایران دهه فجر است، باید از روز اول تا دهم این دهه را گرامی بداریم و در مراکز بصیرت افزایی کنیم تا در روز ۲۲ بهمن آن راهپیمایی عظیم مردمی برپا شود. راهپیمایی ۲۲ بهمن باید جشنواره انقلاب اسلامی باشد. هنرمند می‌تواند نقش مهمی از جشنواره انقلاب ایفا کند و باید در این حوزه ورود کنیم.  
 
همچنین در این نشست ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت دهه فجر توسط معاونان فرهنگی و هنری سازمان برای مدیران تشریح شد.

مطالب مرتبط
نظر شما